دانشجویان ریختگر برتر شناخته شدند

ارسال در صنعت و عمران

چهارمین دوره مسابقات سراسری ریخته گری دانشجویان کشور با معرفی برترینها در دانشگاه صنعتی اصفهان خاتمه یافت. به گزارش خبرنگارفرصت آنلاین:در این دوره از مسابقات در بخش ریخته گری تیمهای رهجویان صنعت از موسسه آموزش عالی صنعتی فولاد،تیم اسپادان کستینگ و تیم پیام از دانشگاه پیام نور اهواز به عنوانهای اول تا سوم دست یافتند و در بخش انجماد فلزات تیمهای آی یو تی سالی دیس کیشن از دانشگاه صنعتی اصفهان ،آی یو تی کستینگ و حکیم سبزواری از دانشگاه سبزوار اول تا سوم شدند.
رییس چهارمین دوره مسابقات سراسری ریخته گری دانشجویان کشور با بیان اینکه این مسابقات با هدف آشنا نمودن دانشجویان با مهارت€Œهای کاربردی و عملی است گفت: این مسابقات در دو بخش و با طرح دو مسئله کاربردی و دو قطعه به مسابقه گذاشته شد.
بهزاد نیرومند با بیان این که دانشجویان در این دوره با طراحی، شبیه€Œ سازی€Œهای کامپیوتری، ساخت مدل، ساخت قالب، تکنولوژی ریخته€Œگری و کلیه مراحلي که منجر به ساخت یک قطعه نهایی می€Œشود با هم به رقابت پرداختند گفت: در مرحله نخست این مسابقات 52 تیم از 22 دانشگاه کشور شرکت کرده و در نهایت در هر بخش 11 تیم به این مرحله راه یافته بودند.
وی افزود: رقابت های عملی این دوره از مسابقات، با ارزیابی قطعات ساخته شده توسط داوران دانشگاهی و صنعتی و بر مبنای موئلفه هایی چون خواص شکل، ابعاد، كيفيت و غیره، به مدت دو روز در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار و با تجمیع امتیازات مرحله اول و دوم، تیم€Œهای برگزیده نهایی معرفی شدند.
وی با اشاره به حضور 25 تیم در بخش سوال ریخته گری و 13 تیم در بخش سوال انجماد این دوره از مسابقات، گفت: 43 داور شامل 28 داور از دانشگاه های کشور و 15 داور از بخش صنعت، ارزیابی و امتیازدهی این رقابت ها را بر عهده داشتند.