600 مجهول‌الهویه در مراکز بهزیستی استان اصفهان نگهداری می‌شوند

ارسال در بهداشت

معاون توانبخشی بهزیستی استان اصفهان گفت: حدود 600 نفر مجهول‌الهویه در مراکز شبانه‌روزی بهزیستی استان اصفهان نگهداری می‌شوند.
خبرگزاری فارس: 600 مجهول‌الهویه در مراکز بهزیستی استان اصفهان نگهداری می‌شوند

به گزارش فرصت آنلاین سید اصغر فیاض در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از اصفهان با اشاره به تعداد مراکز شبانه‌روزی نگهداری معلولان اظهار کرد: یک سری از معلولان در منزل نگهداری می‌شوند اما بسیاری از این معلولان به دلیل اینکه شرایط سختی دارند در مراکز شبانه‌روزی نگهداری می‌شوند.

وی افزود: استان اصفهان 144 مرکز معلولان کم‌توان ذهنی، جسمی و حرکتی روزانه و شبانه‌روزی دارد که 96 مرکز آن روزانه است و شامل سالمندان، بیماران اعصاب و روان و جسمی و حرکتی می‌شود.

معاون توانبخشی بهزیستی استان اصفهان تصریح کرد: بهزیستی حدود 6هزار نفر را تحت پوشش قرار می‌‌دهد اما پاسخگوی تمام نیازهای شهرستان‌ها نیست و برخی پشت نوبت هستند.

وی ادامه داد: بخش عمده ارائه خدمات معمولا به صورت یارانه‌ای و نیز توسط خود خانواده‌ها پرداخت می‌شود و برخی از مراکز نیز به صورت خیریه است که توسط کمک‌های مردمی به بیماران اعصاب و روان ارائه می‌شود.

فیاض گفت: یک سری از افرادی که در مراکز شبانه‌روزی نگهداری می‌شوند، مجهول‌الهویه معلولان کم‌توان ذهنی، بیماران اعصاب و روان و سالمندان هستند که با حکم قضایی به بهزیستی معرفی و در مراکز نگهداری می‌شوند.

وی تصریح کرد: 600 نفر مجهول‌الهویه بدون خانواده از خدمات بهزیستی استفاده و در مراکز نگهداری می‌شوند که البته خانواده برخی از این افراد شناسایی و تحویل خانواده می‌شوند.

معاون توانبخشی بهزیستی استان اضافه کرد: نیروی انتظامی این افراد مجهول‌الهویه را پیدا می‌کند و تحویل بهزیستی می‌دهد.

وی سرانه نگهداری هر یک از افراد اعم از معلول و مجهول‌الهویه را 680 هزار تومان اعلام کرد.

فیاض اضافه کرد: تعداد معلولان در حال افزایش و اعتبار استانی و کشوری محدود است که باید دسترسی و تمامی نیازهای آنها برطرف شود.