مرکز ملی پاسخگویی و نظارت بر اجرای تعرفه خدمات سلامت "۱۶۹۰" رونمایی شد

ارسال در بهداشت

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (وب دا)؛ سامانه ۱۶۹۰ در راستای اجرای مرحله طرح تحول نظام سلامت و به منظور اجرای بسته نظارتی کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت، تکریم جامعه پزشکی و تضمیم حقوق بیماران راه اندازی شده است.

 

براساس ابلاغیه وزارت بهداشت هرگونه دریافتی بالاتر از سقف تعرفه خدمات سلامت ومصوب هیئت وزیران به هر طریقی تخلف محسوب می شود.

 

براساس اعلام وزارت بهداشت کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی علاوه بر روش های موجود، می‏توانند از طریق تماس با سامانه تلفنی ۱۶۹۰ یا ثبت شکایت در سایت اینترنتی www.‎1690.‎ir شکایات خود را اعلام و کد رهگیری دریافت نمایند، شکایات مزبور پس از دریافت از سوی مرکز ملی پاسخگویی و رسیدگی به شکایات حداکثر ظرف دو روزکاری، ضمن اعلام موضوع به شاکی، جهت تکمیل مستندات و تهیه گزارش نظارتی به کمیته کارشناسی ستاد استانی ارجاع می شود و کمیته کارشناسی حداکثر ظرف ۱۰ روز کاری پرونده را تکمیل و به دادسرای انتظامی نظام پزشکی شهرستان و کمیسیون ماده ۱۱ تعزیرات حکومتی ارسال می نماید.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان نیز در این باره گفت: در مرحله سوم طرح تحول نظام سلامت با هرگونه پرداخت های غیر قانونی برخورد می شود و دریافت زیر میزی از سوی پزشکان ممنوع است.

 

غلامرضا اصغری روز شنبه در گفت و گو بار ایرنا با بیان اینکه دو مرحله از طرح تحول نظام سلامت در استان به اجرا در آمده است، اظهار کرد:انتظار داریم از امروز هیچگونه زیر میزی در کلیه مراکز درمانی سطح استان گرفته نشود.

 

وی با بیان اینکه تلاش ما این است که مردم کمترین هزینه برای بخش درمان پرداخت کنند ، تاکید کرد : تقاضای ما از مردم استان این است که هیچگونه وجهی به عنوان زیر میزی به جز تعرفه های دولتی و مصوبه پرداخت نکنند