آموزش و درمان مهمترین رسالت خیریه حضرت صدیقه طاهره (س) است

ارسال در بهداشت

سید محمد باقر حجازی با بیان این مطلب به خبرنگار فرصت آنلاین گفت: خیریه بیماران نقص ایمنی از سال 1386 به همت جمعی از پزشکان، نیک اندیشان و خیران استان اصفهان راه اندازی شد.


وی افزود: رویکرد این خیریه در امور مختلف توجه به آموزش، پژوهش و پیشگیری بوده است و در همین راستا مرکز تحقیقات نقص ایمنی اکتسابی راه اندازی شد.


حجازی ادامه داد: خیریه بیماران نقص ایمنی در این راستا با کشورهایی نظیر آلمان(هانوفر و مونیخ)، فرانسه، انگلستان، سوئد و کانادا تفاهم نامه امضا نموده اند و در این راستا تعدادی بیماران بر اساس نیاز به این کشورها اعزام شده اند که در نتیجه دو ژن جدید کشف و ثبت شده است.


وی با بیان اینکه در این راستا سمینارهای آموزشی و پژوهشی برگزار شده، افزود: حضور در دوازدهمین کنگره ایمونولوژی، آلرژی در محل برج میلاد تهران و اولین کنگره بین المللی پرستاری (سلامتی و تندرستی) دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، سمینار آموزشی مربیان بهداشت مدارس و سمینار علمی ویژه پزشکان از مهمترین این سمینارها بوده است.


مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران نقص ایمنی حضرت صدیقه طاهره (س) تصریح کرد: این خیریه تنها خیریه حمایت از بیماران نقص ایمنی است و بیماران در سراسر کشور مورد حمایت این خیریه قرار دارند و حمایت از این خیریه توسط پزشکان، خیران و خیراندیشان در سراسر کشور انجام می شود و امیدواریم با حمایت خیراندیشان بتوانیم در زمینه های مختلف موفق باشیم.


گفتنی است دستگاه‌ ایمنی سالم، بدن انسان را از عوامل بیماری زا مثل میكروب‌ها و اجسام خارجی‌ كه‌ وارد بدن‌ می‌شود محافظت‌ می کند. هر گونه اختلال در این روند منجر به بروز بیماری هایی می شود که به بیماری‌های ‌نقص ‌ایمنی ‌معروف است.