پایگاه های سیار انتقال خون در ایام محرم درخمینی شهرمستقر می شود

ارسال در بهداشت

به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین مسوول روابط عمومی انتقال خون استان اصفهان روز چهارشنبه به ایرنا گفت: این پایگاه ها در روزهای چهارم ، نهم و دهم محرم به خونگیری در شهرهای یاد شده می پردازند.

 

لطفعلی جعفری افزود: این اداره کل برای ترویج و تشویق فرهنگ اهدای خون سالم، کافی و مستمر در ایام محرم و روزهای تاسوعا و عاشورا واحدهای سیار خونگیری خود را در قالب چند پایگاه در این شهرها مستقر می کند.

 

وی تصریح کرد: پایگاه های انتقال خون در سایر شهرها از جمله اصفهان در این سه روز یعنی 17، 22 و 23 آبان ماه جاری تعطیل است.

 

وی برنامه اکیپ های سیار را در روز جمعه، 17 آبان در شهر خمینی شهر در درمانگاه خیریه حضرت ولی عصر(عج) مخصوص خواهران، مرکز بهداشتی جوادیه آدریان و مرکز بهداشتی جوی آباد اعلام کرد.

جعفری گفت ،محل های استقرار این واحدهای سیاردر روز چهارشنبه 22 آبان ماه مصادف با تاسوعای حسینی در شهر خمینی شهر در مراکز پلی کلینیک تخصصی تامین اجتماعی و درمانگاه خیریه حضرت ولی عصر(عج) ، ودر کوشک مرکز بهداشتی آن شهرمی باشد


وی افزود: روز پنجشنبه 23 آبان مصادف با عاشورای حسینی نیز واحد سیار انتقال خون در درمانگاه خیریه حضرت ولی عصر(عج) خمینی شهر مستقر می شود.

 

وی ادامه داد: سال گذشته حدود دو هزار و 50 واحد خون در روزهای تاسوعا و عاشورا در پایگاههای انتقال خون در خمینی شهر اهدا شد.

 

وی تصریح کرد: افرادی که در ایام محرم موفق به اهدای خون نشوند می توانند از روز شنبه 25 آبان به پایگاههای انتقال خون مراجعه کنند.

 

مسئول روابط عمومی انتقال خون استان اصفهان گفت: ارائه کارت ملی برای اهدای خون الزامی است و افراد بالای 18 سال تا 60 سال می توانند برای این کار مراجعه کنند.

 

وی فاصله زمانی مناسب برای اهدای خون برای مردان را هر سه ماه یک بار و برای زنان هر چهار ماه یک بار دانست.

 

وی بیشترین نیاز اهدای خون را مربوط به گروههای خون منفی، او مثبت و آ مثبت اعلام و اضافه کرد: بهتر است که اهدای خون به طور مستمر در همه فصول سال صورت گیرد.


گفتنی است که با توجه به وجود داوطلبان اهدای خون در شهرستان خمینی شهر در طول سال ونیزنیازمراکزبیمارستانی شهر به خدمات انتقال خون تاسیس یک مرکزدایمی درخمینی شهر ضروری می باشد