آماده سازی امکانات بهداشتی برای ساکنان مسکن مهر

ارسال در بهداشت

عملیات ساخت «مرکز سلامت جامعه مهر» ویژه ساکنان مجموعه مسکن مهر از اسفندماه 94 آغاز شد. مسوول گروه توسعه شبکه بهداشت و درمان شهرستان خمینی شهرضمن اعلام این خبر به خبرنگار فرصت آنلاین گفت: این مرکز که در آینده باید پاسخگوی 50 هزار نفر باشد در زمینی به مساحت 6 هزار متر و در دوطبقه احداث خواهد شد. خانم تقی پور با بیان اینکه این زمین را اداره راه و شهرسازی در اختیار شبکه بهداشت قرار داده، افزود: هزینه ساخت این مرکز 600 میلیون تومان برآورد شده که 70 درصد آن را دانشگاه علوم پزشکی و 30 درصد را خیّران تامین خواهند کرد.


وی با تاکید بر اینکه عملیات احداث و تجهیز این مرکز پیش از پایان سال 95 تمام خواهد شد، گفت: این مرکز جهت رسیدگی به وضعیت بهداشتی ساکنان مسکن مهر شامل جوانان، میانسالان، سالمندان و ایمن سازی کودکان و در راستای طرح تحول نظام سلامت راه اندازی می شود.


مسوول گروه توسعه شبکه بهداشت و درمان در ادامه از بازسازی و نوسازی 23 پایگاه و مرکز بهداشتی در شهرستان در سال 94 خبر داد و گفت: خمینی شهر در این زمینه سرآمد همه شهرستان های استان شد.


گفتنی است تامین امکاناتی از قبیل مدرسه، مسجد، مرکز بهداشتی و ... برای مجموعه های مسکن مهر در سراسر کشور به عهده ادارات راه و شهرسازی گذاشته شد. در همین راستا از زمین مسجد مسکن مهر خمینی شهر در اردیبهشت ماه 93 همزمان با ولادت حضرت زهرا (س) رونمایی شد اما علیرغم تلاش های امام جمعه هنوز هیچ اقدام جدی در زمینه ساخت این مسجد که از نیازهای اساسی ساکنان مسکن مهر است، صورت نگرفته این درحالیست که اسلامی رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان شهریور ماه 93 از تامین 500 میلیون اعتبار برای ساخت مسجد این مجموعه توسط صرامی نماینده شهرستان خبر داد.


علاوه بر این کلنگ دو مدرسه 9 کلاسه نیز برای این مجموعه به زمین زده شده و به گفته اسلامی یک میلیارد اعتبار نیز برای ساخت آن توسط صرامی نماینده مجلس تامین شده اما در این زمینه نیز هنوز گام اساسی برداشته نشده است.