همایش تغذیه سالم

ارسال در بهداشت

اولین همایش اصول تغذیه صحیح با همکاری اداره بهداشت شهرستان و کتابخانه های عمومی امروز در سالن کتابخانه الغدیر برگزار شد.
رئیس کتابخانه های شهرستان در گفت و گو با خبرنگار فرصت آنلاین گفت: تفاهم نامه ای بین اداره بهداشت شهرستان ومسئول کتابخانه ها ی عمومی با عنوان شهروند آگاه امضا شده است.
امیدی فردر ادامه گفت: در اجرای تفاهم نامه فوق از دکتر کیانی مسئول تغذیه شهرستان دعوت شد تا در مورد تغذیه سالم برای عموم مردم صحبت کنند.
همچنین دکتر کیانی در این جلسه گفت: رستگاری دارای دو رکن است: رکن اول شامل آسایش بدن و صحت مزاج و رکن دوم آسایش فکر و استراحت خیال و آرامش روح که با فراگیری دستورات دین روح تغذیه می شود.
وی در ادامه گفت: هر دوره نیاز به تغذیه مناسب دارد ولی بعضی دوران از حساسیت تغذیه ای بیشتری برخوردارند مثل دوران جنینی و دوسال اول زندگی ,چون در این دوره تغذیه برای تکمیل رشد و نمو مغز مصرف می شود و به همین علت در این دوره 12 سانتی متر به اندازه دور سرکودک اضافه میگردد پس باید خانم ها قبل از دوران بارداری وزن خود را اندازه گیری کنند تا باداشتن وزن و تغذیه مناسب بر سلامت جنین اثر مناسب بگذارند.
دکتر کیانی گفت: اصول تغذیه مناسب بر اساس 4 میم تغذیه صورت می گیرد که شامل تغذیه متناسب. متعادل. متنوع و مکفی است.
دکتر کیانی در ادامه افزود: امروزه میزان ریزمغذی ها و املاح مثل روی, ویتامین, Aویتامین D, کلسیم و آهن در مردم ما کم است که در این باره نیزاکنون در مدارس راهنمایی و دبیرستان به صورت رایگان قرص ویتامینD و آهن در حال توزیع در 9 ماهه تحصیل است.
وی در پایان گفت: باید عموم مردم به نوع ومصرف تغذیه خود توجه کنند تا از سلامت جسم برخوردار باشند.