هوای خمینی شهر «سالم» شد

ارسال در بهداشت

جدول نشان دهنده وضعیت کیفی هوای شهرستان های استان، امروز وضعیت کیفی هوای خمینی شهر را «سالم» اعلام کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل حفاظت از محیط زیست استان، شهرستان های کاشان، نجف آباد، شاهین شهر و مبارکه نیز امروز از کیفیت هوای بهتری نسبت به روزهای گذشته برخوردار هستند این در حالیست که همه ایستگاه های نمایش کیفیت هوا در شهر اصفهان با ثبت میانگین 108 شرایط ناسالمی را برای گروه های حساس به ثبت رسانده اند.


بر اساس همین گزارش، کیفیت هوای خمینی شهر، سجزی و نجف آباد در چند روز اخیر ناسالم برای گروه های حساس گزارش شده اما شهرهای شاهین شهر، مبارکه و کاشان اخیرا در وضعیت بهتری نسبت به دیگر نقاط استان به سر می برده اند.


بر اساس گزارش فرصت آنلاین، آلودگی شدید هوای شهرستان در چند روزه اخیر مدارس ابتدایی شهرستان را در روز 29 آذرماه به تعطیلی کشاند و به سالمندان و گروه های توصیه شد که از خانه های خود بیرون نیایند. از آنجا که آلودگی هوا چهارمین عامل مرگ و میر در جهان است و سالانه سه میلیون نفر در جهان به دلیل عوارض مستقیم یا غیر مستقیم آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند، جان شهروندان خمینی شهری نیز در معرض خطر است چنانچه بنا بر اعلام مدیر مرکز فوریت های پزشکی 115 شهرستان، همزمان با تشدید آلودگی هوا در هفته گذشته میزان ماموریت های پیش بیمارستانی اورژانس ویژه بیماران قلبی-تنفسی و بیماران پنومونی در خمینی شهر با افزایش 10 درصدی همراه بوده است. دکتر اعظم طاهری افزود: همراهان این بیماران معمولا در تماس با ماموران فوریت های پزشکی از تنگی نفس، تشدید آسم، سرفه شدید، ضعف و درد عمومی، تب و... شکایت دارند.