پزشکان خمینی شهر در صدد نوسازی مطب هایشان هستند

ارسال در بهداشت


نزدیک به 200 مطب، 12 آزمایشگاه،12 فیزیوتراپی و 8 درمانگاه دندانپزشکی در شهر مشغول فعالیت هستند. معاونت درمان شبکه بهداشت ضمن اعلام این خبر به خبرنگار فرصت آنلاین گفت: صدور مجوز برای مراکز درمانی بر اساس معیارهایی مانند سرانه جمعیت است که پس از بررسی های لازم توسط معاونت درمان صورت می گیرد. به عنوان مثال در حال حاضر دیگر نیازی به درمانگاه دندانپزشکی نداریم و از این نظر به نقطه اشباع رسیده ایم.


دکتر اعظم طاهری دراینباره افزود: صدور مجوز مراکز درمانی به عهده ماست اما وظیفه پیگیری برخورداری آزمایشگاه، فیزیوتراپی و درمانگاه های دندانپزشکی از استانداردهای لازم به عهده معاونت فنی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان است و البته در مورد مطب ها این وظیفه به عهده ماست.


وی در ادامه افزود: با توجه به تمایل مردم به مراجعه به پزشکانی که مطب های نو، تمیز و زیبا دارند، پزشکان خمینی شهر نیز به صورت خودجوش به دنبال نوسازی مطب هایشان هستند. طاهری در مورد وضعیت برخی از مطب ها که در خانه های قدیمی استقرار دارند و یا مطب هایی که از فضایی بسیار کوچک برخوردار هستند نیز گفت: در برخورد با این دسته از پزشکان که سالیان قبل اقدام به درخواست مجوز نموده و وضعیت مطب هایشان در چارچوب قوانین همان سالهاست، اقدامی انجام نمی دهیم تا زمانی که بخواهند پروانه شان را تمدید کنند. در این زمان مطب را از نظر بهداشتی بررسی کرده و پزشک را ملزم به کاشی کردن دیوراها تا سقف می نماییم.


معاون درمان شهرستان در خصوص اینکه در برخی از ساختمان های پزشکی اجازه استفاده از دستشویی را به بیماران نمی دهند گفت: دستشویی یکی از نیازهای اصلی بیماران است و مسلما باید به بیمار اجازه استفاده از آن داده شود. دکتر طاهری در پایان گفت: بیماران باید مراتب شکایات خود در اینباره را با ما درمیان بگذارند تا پیگیری شود.