شیوع وبا در اصفهان کذب محض است

ارسال در بهداشت

مسئول بیماری€Œهای غیرواگیر مرکز بهداشت استان اصفهان با بیان اینکه هیچ گزارشی درباره وبا اعلام نشده است، گفت: شیوع وبا در اصفهان کذب محض است و هیچ مستنداتی در این رابطه وجود ندارد.
به گزارش فرصت آنلاین به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، چند روزی است خبر شیوع وبا در اصفهان دهان به دهان می€Œچرخد و شاهدان مردمی در بیمارستان امام حسین (ع) نیز از بستری شدن چندین کودک مبتلا به اسهال خونی مشکوک به وبا همچنین اشعه پراکنی یک مرکز درمانی برای ضدعفونی ناشی از این بیماری خبر می€Œدهند.
در این زمینه مسئول بیماری€Œهای غیرواگیر مرکز بهداشت استان اصفهان در گفت€Œوگو با خبرنگار فارس گفت: سال€Œهاست که در اصفهان موردی از ابتلا به بیماری وبا گزارش نشده است.

رضا فدایی با بیان اینکه بروز اسهال و استفراغ با گرم شده هوا امری طبیعی است، اظهار کرد: هر اسهالی نشانه بروز وبا نیست ضمن اینکه احتمال ابتلا به وبا با قلیایی شدن آب افزایش می€Œیابد که خوشبختانه چنین پدیده€Œای در شبکه€Œهای آب اصفهان مشاهده نمی€Œشود.
وی یادآور شد: هر چند گرمای تابستان و مصرف میوه€Œهای ملون می€Œتواند آمار مبتلایان به بیماری€Œهای گوارشی و اسهال را افزایش دهد اما این به معنای شیوع وبا نیست و نباید اذهان مردم با چنین شایعاتی نگران شود.
گفتنی است مقامات بهداشتی کشور آب آشامیدنی استان را سالم اعلام کرده اند.