لزوم توجه به برچسب اصالت هنگام خرید لوازم آرایشی و بهداشتی

ارسال در بهداشت

جلسه پرسش و پاسخی پیرامون لوازم آرایشی بهداشتی برای دانش آموزان دبیرستان دخترانه 15 خرداد برگزار شد. به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، یکی از کارشناسان بهداشت محیط در این جلسه به ارائه اطلاعاتی با موضوع نحوه تشخیص لوازم آرایشی بهداشتی اصلی از تقلبی، عواقب انجام اعمال زیبایی از جمله تتو به صورت غیراصولی، عواقب استفاده مشترک از لوازم آرایشی و...پرداخت که بسیار مورد توجه دانش آموزان قرار گرفت. خانم کریمیان با تاکید بر اینکه هنگام خرید هر گونه لوازم آرایشی و بهداشتی نظیر شامپو، صابون، انواع لوازم آرایش و...باید به برچسب اصالت این اجناس توجه کرد، گفت: برای تشخیص جنس اصلی از نوع تقلبی آن باید شماره 16 رقمی روی برچسب را به شماره پیامک موجود روی همین برچسب ارسال کرد تا در کمتر از یک دقیقه به شما پاسخ بدهد که جنس مورد نظر شما تقلبی هست یا خیر.


بر اساس همین گزارش، استقبال خوب دانش آموزان از این بخش از سخنان این کارشناس نشان دهنده این است که دست زدن به بسیاری از اعمال نادرست در این زمینه و مبتلا شدن به عواقب جبران ناپذیر آن ناشی از ناآگاهی است و در صورتی که نهادهای مربوطه ا  وقت بیشتری برای آموزش بگذارند در کاهش این آسیب ها بسیار موثر خواهد بود.


ارائه اطلاعاتی از عواقب جبران ناپذیر اقدام به اعمال زیبایی به صورت غیراصولی از جمله تتو و استفاده از عکس در این بخش نیز بسیار مورد توجه مستمعین قرار گرفت.
عدم استفاده مشترک از لوازم آرایشی و تهیه بسته بهداشتی شخصی شامل شانه، پیش بند و... برای استفاده در آرایشگاه ها و به منظور پیشگیری از مبتلا شدن به بیماری های پوستی و قارچی که دوره های درمان طولانی مدت دارند از جمله توصیه های این کارشناس به دانش آموزان بود.


خانم کریمیان در اینباره به خبرنگار فرصت آنلاین گفت: با توجه به استقبال خیلی خوب دانش آموزان از این پس برگزاری این جلسات در دبیرستان های دخترانه ویژه دانش آموزان و مادرانشان ادامه خواهد یافت. وی افزود: این قبیل آموزش ها به فروشندگان لوازم آرایشی و بهداشتی در سطح شهرستان نیز از جانب کارشناسان بهداشت محیط ارائه می شود و در صورتی که بازرسان شبکه بهداشت از عرضه اجناس تقلبی در فروشگاهی مطلع و مطمئن شوند به جمع آوری آنها اقدام خواهند کرد.