دفتر کارگزاری تامین اجتماعی در خمینی شهر افتتاح می شود

ارسال در بهداشت

مدیرکل تامین اجتماعی اصفهان، روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای قانون بیمه کارگران ساختمانی از دوم بهمن امسال گفت: 136 هزار کارگر ساختمانی دیگر نیز تا پایان سال از خدمات بیمه ای تامین اجتماعی بهره مند می شوند.

به گزارشفرصت آنلاین به نقل از ایرنا، علی اصغر دادخواه شرط زیرپوشش گرفتن کارگران ساختمانی را داشتن کارت مهارت از اداره کل فنی و حرفه ای عنوان کرد.

مدیرکل تامین اجتماعی اصفهان با اشاره به الکترونیکی شدن ارائه خدمات تامین اجتماعی گفت: هم اکنون 111 هزار کارفرما طرف قرارداد این سازمان که هشت هزار و 800 نفر آنها کارگاه های صنعتی با 50 نفر کارگر را اداره می کنند می توانند با دریافت رمز الکترونیک حق بیمه خود را غیرحضوری پرداخت کنند.

وی همچنین تعداد بیمه شدگان خودپرداز زیر پوشش تامین اجتماعی استان اصفهان را نیز 400 نفر شامل قالی بافان، کارگران ساختمانی، رانندگان و مشاغل آزاد عنوان کرد و گفت: آنها نیز می توانند تا پایان سال با دریافت رمز الکترونیک به صورت غیرحضوری بیمه خود را پرداخت کنند.

وی اجرای دو برنامه زیرساختی در سال آینده شامل کارت سلامت و پرونده الکترونیک بیمه شدگان را اقدامی مهم در راستای خدمت رسانی به جامعه سه میلیون و 200 هزار نفری تامین اجتماعی استان اصفهان برشمرد.

وی همچنین به افزایش تعداد دفاتر کارگزاری تامین اجتماعی در سطح استان با افتتاح سه دفتر در شهرهای زرین شهر، خمینی شهر و فلاورجان را به 16 دفتر از دیگر اقدامات این اداره کل در سالجاری برشمرد.

وی از تقسیط بیمه سربازی در کلیه شعب تامین اجتماعی خبر داد و گفت: کسانی مشمول تقسیط می شوند که قبل از خرداد سال 85 سربازی رفته و قبل از آن بیمه پرداخت نکرده اند.

گفتنی است: بر اساس آمارهای رسمی سال گذشته، شهرستان خمینی شهر دارای 5 هزار و 290 کارگاه خانگی و غیرخانگی می باشد که 14 هزار و 801 نفر در آن ها مشغول کار هستند. باید توجه کرد آنچه در آمار مذکور آمده مربوط به تعداد کارگرانی است که در سطح محدوده شهرستان مشغول به کار هستند ولی جامعه کارگری شهرستان منحصر به شاغلین در درون شهرستان نیست، بسیاری از آن ها در شهرک های صنعتی اطراف همچون محمود آباد، ویلاشهر و چرم شهر مشغول به کار هستند. در واقع برخی مشاغل تنها در تخصص کارگران خمینی شهری است که از جمله این مشاغل می توان به صنایع سنگ و نما کاری، صنایع چرم و پوست و مرغداری اشاره کرد.
به جز موارد ذکر شده، کارگران فصلی مثل آنانی که در فصول خاصی در کشاورزی و باغات مشغول به کار می شوند و همچنین کارگران ساختمانی را نیز باید به آن ها افزود. بنابراین تعداد کارگران شهرستان قطعا بیش از تعدادی است که در آمارهای رسمی آمده است لذا بیمه و سهولت انجام امور آن توسط کارفرمایان و بیمه شوندگان و استفاده از خدمات آنان ازدغدغه های جامعه کارگری شهرستان است که تسهیل دستیابی به آن لازم و ضروری است.