مرکز آموزشی اعصاب و روان ویژه دختران افتتاح می شود

ارسال در بهداشت

 محمدزاده با تاکید بر اینکه این طرح ها در قالب 54 طرح خود اشتغالي، 260 واحد مسكوني ويژه معلولين و مددجويان و تعداد 49 مركز در حوزه هاي مختلف  "توانبخشي، اجتماعي، پيشگيري و پشتيباني" مي باشد، گفت: اين پروژه ها با اعتباري بالغ بر 35 ميليارد ريال از بخش دولتي به شكل اعتبار مالي و تسهيلات بانكي  و 50 ميليارد ريال از بخش خصوصي در شهرستان های مختلف مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

رییس بهزیستی شهرستان در این باره به خبرنگار فرصت آنلاین گفت: از این تعداد طرح ها 4 مورد به شهرستان ما مربوط می شود. ترابی از ساختمان بهسازی شده اداره بهزیستی، ساختمان مهدکودک تسنیم به نمایندگی از 5 مهدکودک جدید التاسیس، مرکز آموزشی اعصاب و روان ویژه دختران واقع در خیابان شریعتی پشت دبستان دکتر حسابی و همچنین 4 واحد مسکونی ویژه معلولان به عنوان این طرح ها نام برد. وی اعتبار هزینه شده دولتی برای بهسازی ساختمان بهزیستی را 150 میلیون تومان و اعتبار هزینه شده برای مرکز اعصاب و روان توسط بخش خصوصی را 20 میلیون تومان عنوان کرد. به گفته ترابی مرکز اعصاب و روان ویژه دختران که دارای 550 متر زیربنا است، دومین مرکزی است که در شهرستان ویژه این بیماران راه اندازی می شود. اولین مرکز در شهر درچه واقع شده که ویژه مردان بوده و شبانه روزی می باشد.


گفتنی است جمعیت تحت پوشش بهزیستی شهرستان 6 هزار و 500 نفر می باشد که این تعداد هم مددجویان حوزه اجتماعی شامل زنان سرپرست خانوار و هم مددجویان حوزه توانبخشی را شامل می شود.