هوای خمینی شهر در آذر ماه 2 روز "بسیار ناسالم" را پشت سر گذاشت

ارسال در بهداشت

به گزارش سایت سازمان محیط زیست استان، دستگاه سنجش آلودگی هوای خمینی شهر،  روزهای 11 و 12 آذر کیفیت هوای شهرستان را "بسیار ناسالم" نشان داد. همچنین روز 5 آذر نیز شهرستان در وضعیت "ناسالم" به سر برد. گفتنی است شهرستان در این 30 روز تنها از 2 روز پاک در روزهای پانزدهم و بیست و سوم برخوردار بود. به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین به نقل از سازمان محیط زیست استان، در طول این یک ماه شهرستان مبارکه با داشتن یک روز "پاک" و 29 روز "سالم"، پاک ترین شهرها و شهرستان اصفهان با داشتن 3 روز "خطرناک" و بدون پشت سر گذاشتن هیچ روز پاکی ناسالم ترین شهرستان استان بود.
همچنین نجف آباد با پشت سر گذاشتن یک روز "بسیار ناسالم" و 2 روز "ناسالم" بدون هیچ روز پاکی آذر ماه را به پایان رساند و شهرستان شاهین شهر نیز در این ماه 4 روز "ناسالم" داشت و در باقی روزها در وضعیت "سالم" به سر برد.
گفتنی است شاخص آلودگي هوا (AQI )معياري است كه غلظت تركيبات مختلف آلاينده موجود در هوا نظير منوكسيد كربن- دي اكسيدگوگرد- تركيبات نيتروژن- ازن و ذرات معلق را كه داراي حدود مجاز متفاوت با واحدهاي مختلف مي باشند را تبديل به يك عدد بدون واحد كرده و وضعيت آلودگي هوا را به صورت كيفي در شش سطح پاک سالم، ناسالم، بسيار ناسالم، خطرناک و بحراني نمايش مي دهد.