تاکید بر لزوم ساماندهی پرنده فروشان دوره گرد

ارسال در بهداشت

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان با توجه به فرارسیدن فصل سرما و احتمال بروز بیماری های واگیر در پرندگان، بر توقف فعالیت پرنده فروشان دوره گرد تاکید کرد. به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، دکتر جانبخش که در جلسه ستاد آنفلونزای شهرستان در فرمانداری سخن می گفت، با اشاره به اینکه ورود و خروج هر گونه پرنده به شهرستان می تواند مشکل آفرین باشد از تذکرات شفاهی کارشناسان شبکه دامپزشکی به تک تک فروشندگان دوره گرد خبر داد.
وی گفت: علاوه بر پرنده فروشان باید مردم را هم در زمینه هر گونه خرید و فروش و جا به جا کردن پرنده آگاه نمود. جانبخش در این زمینه افزود: با نصب بنر در نقاط مختلف شهرستان باید مردم را از خرید و فروش، جا به جایی و همچنین نگهداری هر گونه پرنده در فضاهای باز بر حذر داشت.


رئیس شبکه دامپزشکی خمینی شهر در بخشی دیگر از سخنانش از وجود 19 واحد مرغداری مجاز در شهرستان خبر داد و افزود: تنها واحد غیرمجاز نیز به تازگی مرغداری اش را تعطیل کرده است. دکتر جانبخش افزود: در حال حاضر دو واحد پرورش مرغ گوشتی، شش واحد پرورش مرغ تخم گذار و یک واحد پرورش بوقلمون دارای مرغ و جوجه هستند و بقیه واحدها در شرف جوجه ریزی می باشند. وی ادامه داد: البته از واحدهای بومی که به طور سنتی در باغات و منازل مسکونی به نگهداری و پرورش مرغ و پرنده مشغولند نیز آماری در دست نیست.