استقبال بانوان از اهدای خون بسیار کم است

ارسال در بهداشت

استقبال کم بانوان از اهدای خون یکی از نقیصه های بزرگ در حوزه انتقال خون است. به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، مدیر اهداکنندگان خون اداره کل انتقال خون استان ضمن اعلام این خبر گفت: علیرغم اینکه خانم ها بیش از 50 درصد از خون های اهدایی را دریافت می کنند اما تنها سه درصد از خون های اهدایی از جانب بانوان است. دکتر طبیب پور که در جلسه ستاد هماهنگی اهدای خون خمینی شهر سخن می گفت، افزود: استقبال بانوان از اهدای خون در کشور ما بسیار کم است و این در حالی است که در کشورهای اروپایی بیش از 60 درصد خون های اهدایی از جانب خانم هاست.


وی در بخش دیگری از سخنانش از عدم مشاهده اچ آی وی مثبت در میان خون های اهدایی خمینی شهر خبر داد و گفت: این نشان از سلامت و پاکی شهروندان خمینی شهری دارد.


مدیر اهداکنندگان خون اداره کل انتقال خون استان همچنین از حضور ممیزانی از آلمان و اتریش در مرکز اهدای خون خمینی شهر خبر داد و افزود: در صورتی که این بازرسان تایید کنند قادر خواهیم بود پلاسما را از همین جا به اروپا بفرستیم.


رضایی مسئول اهدای خون خمینی شهر نیز در ادامه جلسه از اهدای 25 واحد خون به طور روزانه از تیرماه تا کنون خبر داد و افزود: روز هفتم محرم خونگیری ویژه بانوان در ساختمان اهدای خون شهرستان انجام خواهد شد.


در پایان جلسه سرپرست فرمانداری از دستگاه های اجرایی شهرستان که عضو ستاد اهدای خون عاشورای حسینی هستند خواست تا همکاری های لازم را با مسئولان اهدای خون داشته باشند. راعی همچنین از خبرنگاران حاضر در جلسه خواست تا با پوشش کامل خبری به ترویج هر چه بیشتر فرهنگ اهدای خون به ویژه در میان بانوان کمک کنند.


گفتنی است برنامه دقیق زمان و مکان اهدای خون متعاقبا اعلام خواهد شد.