طی یک ماهه اخیر سه بیمار دیالیزی پیوند کلیه شدند

ارسال در بهداشت

طی یک ماهه اخیر سه بیمار دیالیزی عمل پیوند کلیه را با موفقیت پشت سر گذاشته اند. یکی از اعضای هیات مدیره انجمن خیریه بقیت الله الاعظم (عج) ضمن اعلام این خبر به فرصت آنلاین گفت: یکی از این افراد مرد 55 ساله ای است که از چهار سال پیش تا کنون هفته ای سه روز تحت دیالیز قرار می گرفت. نفر بعدی خانم 25 ساله ای است که از هفت سال پیش تا کنون دیالیز می شد و نفر سوم تازه داماد 25 ساله ای که از پنج سال پیش تا کنون اسیر دستگاه دیالیز بود.

مختاری با بیان اینکه هزینه آزمایشات اولیه به مبلغ پنج میلیون تومان توسط انجمن خیریه بقیت الله و خانواده بیمار تامین شد، گفت: اما از آنجایی که این سه کلیه از بدن افراد مرگ مغزی شده برداشت شده بود هزینه دیگری در بر نداشت.

وی افزود: 27 نفر دیگر در نوبت پیوند داریم که یا در حال انجام آزمایشات اولیه هستند و یا آزمایشاتشان انجام شده است. مختاری هزینه خرید هر کلیه را 25 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: این هزینه از جانب انجمن خیریه بیقت الله الاعظم تامین خواهد شد و در صورتی که خانواده توانایی داشته باشد بخشی از این مبلغ را خواهد پرداخت.
وی تاکید کرد: مراقبت های پس از پیوند اهمیت بسیاری دارد و نیازمند این است که بیمار و خانواده اش آگاهی و دانش خود را در این زمینه بالا برده و حساسیت لازم را به خرج بدهند تا پیوند تداوم داشته باشد در غیر اینصورت یک اتفاق کوچک و پیش پا افتاده می تواند باعث پس زدن پیوند و هدر رفتن هزینه های هنگفت مادی و معنوی بشود.