صدور مجوز برای بیمارستان دکتر ابوالبرکات به زودی

ارسال در بهداشت

مجوزات بیمارستان هیات امنایی دکتر ابوالبرکات به زودی صادر می شود. رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ضمن اعلام این خبر به فرصت آنلاین گفت: از آنجایی که قرار است این بیمارستان به شکل هیات امنایی اداره شود، دو سال پیش اعضای این هیات  تعیین شده اند و مجوزهای لازم به زودی صادر می گردد. دکتر باقری افزود: سرانه استاندارد تخت بیمارستانی به ازای هر هزار نفر جمعیت 2/2 است. با شروع به کار بیمارستان منظریه و تکمیل بیمارستان ساعی تعداد تخت های بیمارستانی شهرستان به 400 تخت می رسد و این در حالیست که شهرستان 350 هزار نفری ما به 800 تخت نیاز دارد و احداث بیمارستان دکتر ابوالبرکات ما را به سرانه استاندارد نزدیک می کند.


بر اساس همین گزارش، تاسیس یک بیمارستان در خمینی شهر یکی از امور عام المنفعه ای بود که دکتر ابوالبرکات در دهه 50 با پشتوانه مردم به آن همت گماشت. ماجرا از این قرار بود که تا پیش از انقلاب تنها بیمارستان خمینی شهر بیمارستان خوزان (شهید اشرفی کنونی) بود با امکاناتی بسیار محدود. از اینرو مردم غالبا مجبور بودند برای مداوا راهی مراکز درمانی اصفهان بشوند. شکایات مردم به دکتر ابوالبرکات بابت طی این مسیر خصوصا که آن زمان خبری هم از اتومبیل های شخصی نبود و همه با تاکسی راهی اصفهان می شدند وشهروندان را به زحمت می انداخت، وی را برآن داشت تا به فکر تاسیس یک بیمارستان مجهز در شهر بیفتد. تا پیروزی انقلاب حدود دوسال باقی مانده بود که وی این موضوع را با مردم در میان گذاشت و با جمع آوری مبلغی پول به خرید زمینی در منطقه بالادومرده اولین گام های تاسیس یک بیمارستان را برداشت و آن را وقف مداوای بیماران کرد.


سال 56 زمین را به اداره بهداری سپرد و قرار شد عملیات ساختمانی توسط دولت به اجرا دربیاید. وقوع انقلاب و بعد از آن جنگ تحمیلی بهانه های خوبی برای به فراموشی سپرده شدن این موقوفه بود خصوصا که دکتر ابوالبرکات به عنوان متولی اصلی این طرح سال 1365 از دنیا رفت.


به گفته فرزند وی، در چند ساله اخیر این موضوع دوباره زنده و با نمایندگان ادوار مختلف طرح موضوع شده است. محسن صرامی در دوره نمایندگی اش پیگیری هایی برای زنده شدن این موقوفه انجام داده و قرار است به زودی مجوزاتش صادر بشود.