کنترل رضایت بخش آنفلوآنزای مرغی در شهرستان خمینی شهر

ارسال در بهداشت

جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان خمینی شهر در محل فرمانداری تشکیل شد.
به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین در این جلسه سعید جهانبخش رییس شبکه دامپزشکی شهرستان در زمینه اقدامات انجام شده برای مبارزه با آنفلوآنزای مرغی در شهرستان و به خصوص اصغر آباد گزارشی ارائه نمود.

وی گفت: هم اینک هیچ مجوز جوجه ریزی در شهرستان داده نمی شود و واحدهای غیر مجاز نیز با همکاری جهادکشاورزی و نیروی انتظامی مهر وموم می شوند.
جهانبخش از همکاری شهرداری اصغر آباد در اجرای این طرح تشکر کرد و از شهرداری های شهرستان خواست تا تیم هایی با تعداد نیروی مشخص و البته تعداد اندک جهت شرکت در این طرح و مقابله با موارد احتمالی معرفی نمایند و بنرهای اطلاع رسانی را در سطح شهرها نصب کنند.
وی همچنین اشاره کرد که نمونه گیری از مرغداری های شهرستان هم اینک در حال انجام است و بعد از مشاهده مورد آلوده مراحل قرنطینه، معدوم سازی، دفن و ضدعفونی سریعا انجام خواهد گرفت. ضمنا کلیه وسایل موجود در مرغداری از جمله شانه های تخم مرغ، کارتن ها و غیره نیز امحا می شوند.
رییس شبکه بهداشت و درمان نیز با اشاره به این که آنفلوآنزای انسانی به وسیله این ویروس اتفاق نمی افتد افزود: ما بیشتر نگران تلفیق این دو ویروس و تشکیل یک ویروس جدید هستیم.

دکتر باقری به تشکیل کلاس های آموزشی برای واحدهای صنفی مرغ و تخم مرغ و همچنین طباخان شهرستان تاکید کرد.
وی به بازدید نماینده وزارت بهداشت و درمان از روند مقابله با آنفلوآنزای مرغی در شهرستان اشاره کرد و گفت: دکتر سروش اقدامات انجام شده را موثر دانست و از آن ها راضی بود.
در این جلسه همچنین خانم دکتر شجاعی نماینده شبکه بهداشت و درمان به بیان عوامل تهدید کننده سلامت تغذیه ای پرداخت و از نهادهای مختلف به خصوص آموزش و پرورش، ورزش و جوانان، بهزیستی، کمیته امداد، شهرداری ها و دهیاری ها خواست طرح ها و پیشنهادات شبکه بهداشت در خصوص ترویج تغذیه سالم در جامعه را اجرا نمایند.
فرماندار نیز در این جلسه ضمن تشکر از زحمات انجام شده در خصوص مهار آنفلوآنزای مرغی از همه دستگاه های مربوطه خواست تا همکاری های لازم را در این زمینه با شبکه بهداشت و دامپزشکی انجام دهند.
احمد رضوانی بر حضور فعال همه ادارات در کارگروه ارتقای سلامت شهرستان تاکید نمود.