جلسه آموزش نکات بهداشت حرفه ای در فرمانداری تشکیل شد

ارسال در بهداشت

به همت کمیسیون امور بانوان فرمانداری شهرستان و با همکاری شبکه بهداشت و درمان جلسه آموزشی بهداشت حرفه ای در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، در این جلسه که نمایندگانی از ادارات مختلف شهرستان حضور داشتند راجع به بیماری های شایع ناشی ازکار درخانه و بیرون از خانه اطلاعاتی ارائه شد.
کارشناس این جلسه ضمن اشاره به بیماری هایی مانند تونل کارپال و التهاب زردپی شانه، شایع ترین بیماری ناشی از کار را کمردرد عنوان کرد و افزود: 85 درصد از مردم ما به صورت غیر اختصاصی این درد را تجربه نموده اند.


وی افزود: افرادی که از دردهای هایی که به جلو و عقب و کنار ساق پا تیر بکشد، دردهایی که با فعالیت بدنی بیشتر می شود، دردهایی که شب به سراغ انسان می آید و یا دردهایی  با گز گز شدن بخشی از پا همراه است، رنج می برند مشکوک به کمردرد هستند و باید به پزشک مراجعه کنند.


این کارشناس بهداشت حرفه ای وضعیت نامناسب بدن در حین ایستادن و نشستن را مهم ترین عامل گردن درد عنوان کرد. وی همچنین افزود: میز و صندلی اداری باید استانداردهایی داشته باشند از جمله این که عرض نشیمنگاه و پشتی برابر عرض شانه باشد، لبه صندلی 5 سانتی متر از زیر زانو فاصله داشته باشد، دسته های صندلی برای کاربران رایانه امکان خواباندن داشته باشد، جنس صندلی چرم اصل و یا پارچه باشد و شانه های کاربر هنگام نشستن صاف باشد و به آنها فشار وارد نشود.


گفتنی است کارشناس جلسه اختلالات اسکلتی- عضلانی را ناشی از وضعیت نامناسب بدن، حرکات تکراری، اعمال نیروی زیاد، استرس های تماسی و ارتعاشات عنوان کرد.