رایزنی با بنیاد آیت اله اشرفی به منظور بازسازی خانه محل تولد این شهید

ارسال در بهداشت

بنیاد شهید آیت اله اشرفی که سال گذشته گشایش یافت در یکی از اولین اقدامات خود محل سکونت این شهید در کرمانشاه را به طور کامل بازسازی کرد. به گزارش فرصت آنلاین، مدیرعامل این بنیاد درحاشیه مراسم سی و چهارمین سالگرد شهادت وی در مسجد امیرالمومنین (ع) تهران با اعلام این خبر افزود: تا یک ماه آینده موزه و حسینیه آیت اله اشرفی نیز مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.


وی اضافه کرد: در این موزه علاوه بر تندیس شهید، آثار و کتابخانه شخصی ایشان نیز به نمایش درمی آید و روایت تصویری زندگی چهارمین شهید محراب نیز ارائه می شود.
بر اساس همین گزارش، مرکز بررسی اسناد تاریخی کشور بیست و پنجمین کتاب از مجموعه «یاران امام به روایت ساواک» را به زندگی آیت اله اشرفی اختصاص داد. اداره کل ثبت احوال اصفهان نیز دو سال پیش، از تمبر یادبود و سند سجلی آیت اله اشرفی رونمایی کرد.


این در حالیست که نامگذاری محل تولد ایشان به نام «ایستگاه آقا» توسط اهالی محل، تغییر نام بلوار کهندژ به بلوار آیت اله اشرفی، نامگذاری اولین بیمارستان شهر به نام این شهید، انتشار ویژه نامه آیت اله اشرفی توسط دو هفته نامه فرصت تنها اقداماتی است که برای بزرگداشت این شهید والامقام در محل تولد و زندگی وی انجام گرفته است. نشریه فرصت در سال های اخیر موضوع ثبت و بازسازی خانه محل تولد این شهید را مطرح کرده اما همچنان در حد یک پیشنهاد باقی مانده است. جا دارد حال که بنیاد آیت اله اشرفی در تهران راه اندازی شده مسوولان محلی دست به کار شده و از طریق رایزنی با مدیران این بنیاد به این پیشنهاد جامه عمل بپوشانند.

نمایی از خانه شهید اشرفی در کرمانشاه

 ashrafi.jpg1