انتقاد فرماندار خمینی شهر از نحوه اطلاع رسانی ماجرای بیمارستان شهید اشرفی اصفهانی

ارسال در حوادث

فرماندار خمینی در جمع تعدادی ازمسئولین شهرستان با محکوم کردن تخلف صورت گرفته در بیمارستان اشرفی اصفهانی خمینی شهر گفت: عمل انجام شده یک رفتار غیر انسانی و غیر اخلاقی بود ولی این موضوع نباید به گونه این انعکاس داده ورسانه ای می شد که حیثیت یک شهرستان زیر سئوال برود.


به گزارش فرصت آنلاین به نقل از ایرنا احمد رضوانی با بیان اینکه این اتفاق در روز جمعه ششم آذر روی داد ،گفت: روز بعد از این اتفاق با رئیس شبکه بهداشت ودرمان شهرستان تماس گرفته و در مورد صحت این اتفاق تحقیق کردم .


وی افزود : با تائید ومشخص شدن صحت اتفاق ، دو روز بعد از این اتفاق خانواده کودک خردسال را دفترم در فرمانداری مورد دلجوئی قرار دادم ودر همان روز اقدامات لازم برای صدور چهار دفترچه بیمه خدمات درمانی برای 4 نفر عضو این خانواده انجام شد.


وی شهربا تاکید براینکه هماهنگی لازم برای طی مراحل درمانی و پزشکی و درمانی تکمیلی با بیمارستان آیت اله کاشانی اصفهان انجام شد گفت: اندازه زخم کمتر از یک سانتی متر بود ولی متاسفانه بعضی از عکسهای کذب در این رابطه منتشر شد که صحت نداشت .


وی با تاکید براینکه دو روز بعد این واقعه شرایط تحت کنترل بود و اقدامات لازم برای برخورد قانونی با متخلفین انجام شده بود گفت: متاسفانه به علت وجود بعضی از اختلافات درونی و رقابتها بین افراد و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و شبکه بهداشت شهرستان، این موضوع توسط چند نفر از پرسنل از کنترل خارج و جوسازی شد.


وی با اشاره به اینکه مردم شهرستان خمینی شهر از این اتفاق و نحوه رسانه ای شدن این موضوع رنجیده خاطر شده اند گفت: جا دارد از موضع امروز وزیر بهداشت و درمان از گلایه و پیام ایشان قدردانی و تشکر کنم .
چندی پیش در اورژانس بیمارستان شهید اشرفی اصفهانی بخیه زخم زیر چانه کودک پنج ساله ای به دلیل آنچه که ناتوانی اولیای کودک از پرداخت هزینه بیمارستان عنوان شده است، باز شد.


خبر کشیده شدن بخیه زخم این کودک پنج ساله در شبکه های اجتماعی ، رسانه های گروهی داخلی و خارجی در سطح گسترده و به شکل های گوناگون منتشر و مراجع قضایی و مسئولان استانی و کشوری وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی را به واکنش واداشت.


تاکنون پزشک و پرستاری که گفته شده است مسئول کشیده شدن بخیه این کودک هستند از کار معلق و به مراجع قضایی معرفی شده اند.