جان باختگان فاجعه منا در شهرستان خمینی شهر

ارسال در حوادث

از روز گذشته انتقال پیکرهای قربانیان منا به کشور شروع شد. به گزارش فرصت آنلاین اولین گروه جان باختگان روز گذشه از عربستان به فرودگاه مهرآباد انتقال یافت و طی مراسم رسمی و با حضور مقامات کشوری و اعضای خانواده در گذشتگان تشییع شدند. به گزارش مهر: رئیس سازمان حج و زیارت، ضمن تشریح آخرین وضعیت انتقال اجساد جان باختگان فاجعه منا، از مردم خواست به آمار و اخباری که از رسانه ملی منتشر می شود، اعتمادکنند.


سعيد اوحدی در گفتگوي مطبوعاتي در مكه مكرمه به برخي اخبار و گمانه زنی ها نظير دستگيری و ربايش زائران كه در شبكه های اجتماعی و سايت های مجهول الهويه منتشر می شود اشاره و خاطرنشان كرد: اخبار با شفافيت كامل از طريق رسانه ملی به اطلاع مردم می رسد.


وی افزود: اميدواريم روند كند انتقال پيكرجان باختگان فاجعه منا به ميهن اسلامي تغيير يافته و سرعت بيشتري پيدا كند و در روزهای نزديک انتقال پيكرها عملی گردد.
اوحدی ادامه داد: در خصوص تكميل شدن فرآيند قانونی و انتقال اجساد به جده اطلاع رسانی صورت خواهد گرفت و همه در تلاش هستند كه از آلام مردم شريف كشورمان كه روزهای سختي را گذرانده اند، بكاهند.


رئيس سازمان حج و زيارت تصريح كرد: اجساد جان باختگانی كه كارت شناسايی دارند حتی اگر تشخيص هويتی آنها انجام نشده باشد با تایید طرف ايراني تشريفات قانوني انجام و به كشور منتقل خواهد شد و مراحل تشخيص هويت در ايران تكميل و نهايي مي شود.


گفتنی است در شهرستان خمینی شهردو زایر خانه خداحسن سلیمانی درچه فرزند قدمعلى و على صابرى فودانى فرزند حسین از در چه در این حادثه جان خود را از دست داده اندکه در روزهای اول حادثه اسیامی آنها منتشر شد.همچنینعليرضا بهاري دلال از شهروندان خمینی شهری جزء مفقودين فاجعه منا هستندکه با یکی از کاروانهای شهرضا عازم سفر حج شده بود.