آتش سوزی بزرگ در خیابان پروفسور میردامادی

ارسال در حوادث

یک انبار بزرگ لاستیک فرسوده در خیابان پروفسور میردامادی نیمه شب جمعه طعمه حریق شد و عملیات اطفای آن 10 ساعت به طول انجامید. معاون عملیاتی سازمان آتش نشانی دراینباره به خبرنگار فرصت آنلاین گفت: عملیات اطفای این آتش سوزی که از ساعت 3 نیمه شب آغاز شد تا نزدیک به ساعت 13 روز جمعه ادامه یافت. کبیری افزود: البته ماجرا به همین جا ختم نشد و ماموران ما دیروز بعدازظهر، دیشب و امروز صبح نیز برای خاموش کردن آتشی که در این انبار لانه کرده بود، به محل اعزام شدند. به گفته وی در مرحله اول آتش سوزی 8 دستگاه ماشین سبک و سنگین از آتش نشانی خمینی شهر و 4 دستگاه نیز از آتش نشانی اصفهان به همراه تعداد زیادی مامور آتش نشان به محل حادثه اعزام شدند.

آتش سوزی در انبار لاستیک بارها در خمینی شهر به وقوع پیوسته و هر بار خسارات مالی فراوانی ایجاد کرده و منایع مالی زیادی را مصروف خود ساخته است. گستردگی  آتش سوزی اخیر به حدی بود که علاوه بر صرف منابع انسانی و مالی زیاد برای اطفا، دود ناشی از آن کیلومترها از فضای شهر را دربرگرفت و سبب آلودگی هوای منطقه شد. این در حالی است که یک انبار پخش دارو و همچنین تعداد زیادی کارگاه در نزدیکی این انبار واقع شده اند.

به گفته کبیری میزان آب مصرف شده برای اطفای این حریق دویست هزار لیتر آب بوده که 80 هزار لیتر آن آب شرب و 120 هزار لیتر نیز از چاهی که کشاورزان محل برای آبیاری زمین هایشان استفاده می کنند، تامین شده است. 


معاون عملیاتی آتش نشانی ضمن بیان اینکه علت این حادثه در دست بررسی است، افزود: حدود 100 تن لاستیک در این مکان انبار شده بود که به گفته صاحب انبار این آتش سوزی موجب وارد آمدن خسارتی بالغ بر 100 میلیون تومان شد.