آخرین خبرها از خانواده مفقود الاثر آدریانی در مسیر سامرا به نجف

ارسال در حوادث

یک سال و سه ماه از ناپدید شدن خانواده سه نفره آدریانی در مسیر سامرا- نجف می گذرد. به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، خردادماه 93 ، محسن رضایی 37 ساله به همراه همسر و دختر خردسالش شمسی رضایی و فاطمه رضایی و همچنین دو نفر دیگر از بستگانشان از طریق خط هوایی راهی عراق شدند. این خانواده سه نفره چند روز قبل از نیمه شعبان یعین همزمان با ورود داعش به سامرا راهی این شهر زیارتی شدند و یک شب قبل از نیمه شعبان تصمیم به خروج از آن گرفتند. برخی از هم محلی هایشان که در سامرا حضور داشتند شاهد بودند که خانواده رضایی با یک روحانی ایرانی مقیم نجف به نام سیدرضا بطحایی آشنا شده و همراه با وی و همسر و فرزندش با یک پیکان عازم نجف شدند و از آن زمان تا کنون هیچ خبر موثقی از این دو خانواده سه نفره در دست نیست. شیعه نیوز روز 23 خردادماه 93 نوشت:

 

« تروریست های تکفیری داعش ظهر امروز حجت الاسلام و المسلمین سید رضا بطحایی، روحانی شیعه ایرانی ساکن نجف اشرف و خانواده اش را در نزدیکی سامرا دستگیر و به طرز فجیعی به شهادت رساندند.

حجت الاسلام سید رضا بطحایی طلبه ایرانی ساکن در نجف اشرف به اتفاق خانواده اش و یک خانواده دیگر سه روز پیش برای زیارت حرم مطهر امامین عسکریین عازم سامرا شدند و با حمله تروریست های داعش به سامرا و آغاز درگیری ها وی و خانواده اش به اتفاق یک خانواده ایرانی دیگر دو روز در حرم مطهر عسکریین اقامت کردند اما ظهر امروز با تصور اینکه امنیت در سامرا برقرار شده است از حرم مطهر خارج تا سامرا را به مقصد نجف اشرف ترک کنند که ساعتی بعد در جاده سامرا به کمین نیروهای داعش افتادند.

وی هنگام دستگیری ملبس به لباس روحانیت و در حال مکالمه تلفنی با دوستانش در نجف اشرف بوده است که تروریست های داعش تلفن را از وی گرفته و دستگیری آنان را اعلام کردند.

تروریست های داعش پس از دستگیری، این روحانی ایرانی، همسر و فرزند خردسالش و خانواده ایرانی دیگر را به طرز فجیعی به شهادت رساندند.»

 

حجت الاسلام سیدرضا بطحایی

Untitled 1


خواهر شمسی رضایی در اینباره به خبرنگار ما می گوید: دو روز بعد از نیمه شعبان بود که بستگان و هم محلی های ما که در کربلا به سر می بردند خبر دادند که از محسن و خانواده اش خبری نیست و هر چه جستجو می کنیم هیچ ردی از آنها نمی یابیم. از همان زمان جستجوهای ما نیز شروع شد، بارها به سفارت عراق مراجعه کردیم. ماجرا را به اطلاع هر کس که فکر می کردیم بتواند کمکی بکند رساندیم اما هیچ خبری نشد تا اینکه سه ماه بعد سفارت عراق خبر داد که ماشین منفجر شده آنها را به همراه مقداری از بقایای سوخته پیکرشان پیدا کرده است. در آن زمان از خانواده آقای بطحایی در عراق آزمایش DNA گرفتند اما آنچه از پیکرهای سوخته مانده بود دیگر قابل آزمایش کردن نبود. وی می افزاید: حالا بعد از گذشت بیش از یک سال از این ماجرا سفارت عراق دوباره همان موضوع را مطرح کرده و از ما می خواهد که با دادن رضایت، این بقایای سوخته را دریافته کرده و به خاک بسپاریم اما اگرچه خانواده بطحایی مراسم ختم عزیزانشان را هم در نجف برگزار کرده و متقاضی دریافت بقایا هستند اما ما نمی توانیم چنین چیزی را بپذیریم و همچنان چشم انتظاریم تا عزیزانمان زنده و سالم بازگردند.


گفتنی است خانم و آقای رضایی دو دختر 16 و 12 ساله دیگر نیز دارند که هم اکنون با مادربزرگشان در محله آدریان زندگی می کنند.