یک جوان خمینی شهری در دریاچه سد زاینده رود غرق شد

ارسال در حوادث

حوالی ساعت 18:30 روز گذشته یک جوان 37 ساله خمینی شهری به نام محمدحسین رضایی آدریانی در دریاچه سد زانیده رود غرق شد. مسوول امداد هلال احمر چادگان در اینباره به خبرنگار فرصت آنلاین گفت: امدادگران چادگان در حال گشت زنی در دریاچه با جسد این جوان روبرو شده و آن را از آب بالا آوردند در حالی که همسر این شخص که در ساحل نشسته بود از غرق شدن او خبر نداشت. فخرایی علت غرق شدن در دریاچه زاینده رود را ناآگاهی از فنون شنا و همچنین خطرات این دریاچه دانست و افزود: خیلی از افراد به تصور اینکه اینجا مثل دریای شمال است در آب شیرجه می روند در حالی که شیب این دریاچه خیلی تند است و بسیاری از اوقات شناگران ماهر را نیز به کام مرگ فرومی برد. وی افزود: امدادگران و غریق نجاتان با حضور فعال در ساحل و در دریاچه نکات ایمنی را به کسانی که قصد شنا دارند آموزش می دهند و همین باعث شده تعداد غرقی ها در طول فصل گرم در این مکان تفریحی از 30 نفر به 4-3 نفر در سال های اخیر کاهش یابد.


فرمانده نیروی انتظامی چادگان نیز علت این حادثه را عدم آشنایی به فنون شنا اعلام کرد و افزود: محلی که حادثه رخ داد تابلوی «شنا اکیدا ممنوع» نصب بوده که این فرد به علت توجه نکردن به مقررات و عدم آشنایی به فنون شنا متاسفانه در سد زاینده€Œرود غرق شده و گروه نجات هلال€Œاحمر شهرستان چادگان جسد وی را از رودخانه خارج کرده و به سردخانه چادگان انتقال داده است.


نیکبخت با اشاره به اینکه شهرستان چادگان یکی از مناطق گردشگری استان اصفهان است که در 120 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد و هر ساله در ایام تعطیلات پذیرای مسافران و گردشگران از اقصی نقاط کشور است، تصریح کرد: با توجه به آغاز تعطیلات و حضور مسافران و شهروندان در حاشیه رودخانه توصیه می€Œ شود افرادی که قصد استفاده از این نعمت خدادادی را دارند حتما نکات ایمنی را رعایت کرده و بی گدار به آب نزنند.


گفتنی است مسوولان فوریت های پزشکی کشور بارها از مطبوعات محلی خواسته اند تا همشهری های خود را با خطرات شنا در مناطق هدف مسافرتی و تفریحی آشنا سازند تا شاهد رفتارهای مخاطره آمیز آنان و وسوسه شنا نباشیم.