گم شده کوه کرکس پیدا شد

ارسال در حوادث

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان با بیان این€Œکه فرد گم شده در کوه کرکس نطنز پیدا شد، گفت: این فرد گرفتار در ساعت 9.20 صبح امروز پس از 3 روز جست€Œوجو پیدا شده و از لحاظ جسمی به جز شکستگی مشکل دیگری ندارد.
به گزارش فرصت آنلاین به نقل از ایسنا، داریوش کریمی پیرامون اتفاق اخیر در کوه کرکس شهرستان نطنز اظهار کرد: فرد مفقود شده در کوه کرکس در ساعت 9.30 صبح امروز پس از جست€Œوجوی بی وقفه نیروهای امدادی شهرستان نطنز، اصفهان، نجف آباد، کاشان، خمینی شهر، تیران، دهاقان و شاهین شهر پیدا شد.
رییس جمعیت هلال احمر شهرستان نطنز نیز درباره علت وقوع این حادثه تصریح کرد: ساعت 12 روز پنج€Œشنبه مورخ 31 اردیبهشت خبر مفقودی فردی 60 ساله از یک گروه کوهنوردی 20 نفره به جمعیت هلال احمر نطنز اطلاع€Œرسانی شد که با هماهنگی EOC (مرکز کنترل و هماهنگی عملیات) عملیات جستجو و نجات توسط نجات€Œگران کوهستان پایگاه امداد و نجات کوهستان کرکس نطنز شروع شد و از ساعت 13.25 تیم€Œهای جستجو و نجات جهت کمک در عملیات به منطقه اعزام شده و در عملیات شرکت کردند.
سلطانی افزود: این عملیات تا صبح امروز - شنبه - ادامه پیدا کرد. در این عملیات 44 ساعته تعداد 13 تیم امداد کوهستان هلال احمر از شهرستان€Œهای نطنز (6تیم) - اصفهان، نجف آباد، کاشان، شاهین شهر، خمینی شهر، تیران و کرون، دهاقان و نیروهای ناحیه مقاومت بسیج سپاه، نیروهای نظامی وانتظامی، نیروهای بومی و راهنمایان کوهستان به تعداد 120 نفر نیروی امدادی و کوهنوردی حضور داشتند.
وی تصریح کرد: عملیات در ساعت 20. 9 صبح روز شنبه با پیدا شدن فرد مفقود شده که از ناحیه دست و پا دچار شکستگی و آسیب دیدگی شده بود، پایان یافت.
رییس جمعیت هلال احمر شهرستان نطنز خاطرنشان کرد: استفاده از دو فروند چرخ بال از هلال احمر استان اصفهان و ستاد مشترک نیروهای مسلح در این عملیات و استفاده از خودروهای هلال احمر و مدیریت بحران شهرستان به انضمام 20 خودروی کمک€Œدار و استفاده از تجهیزات کوهستان هلال احمر نطنز باعث تسریع در این عملیات شد.