بی تعهدی دوباره برخی رسانه ها در انعکاس ماجرای خودکشی دختر دانشجوی خمینی شهری

ارسال در حوادث


شواهد حاکی از آن بود که این دختر سابقه هیچگونه بیماری و اختلال روحی نداشته و دوستان و خویشاوندان سلامت اخلاقی او را نیز تایید کرده و گفتند که ارتباط مشکوکی با هیچکس نداشته است.


به گفته نزدیکان وی، مرجان. م در روز حادثه آخرین امتحان خود را داده است تا در رشته مهندسی پزشکی از دانشگاه آزاد خمینی شهر فارغ التحصیل شود.


چند روز پس از این حادثه خبری روی خروجی یکی از سایت های خبری قرار گرفت و به سرعت در شبکه های اجتماعی نقل شد و مورد بحث و بررسی قرار گرفت. این خبرگزاری اعلام کرد که نیروی انتظامی اصفهان در این رابطه 3 کارگر ایرانی را که در ساختمان مذکور کار می کرده اند دستگیر کرده و آنها اعتراف کرده اند که آن دختر را ربوده بودند و نامبرده پیش از آنکه مورد تجاوز قرار بگیرد از فرصتی استفاده کرده و خود را از ساختمان پرت کرده است.


این خبرگزاری همچنین به نقل از پزشکی قانونی علت مرگ وی را سقوط از ارتفاع و خودکشی عنوان کرده است. خبرگزاری مذکور بی اخلاقی را به نهایت رسانده و فضای نا مطلوبی از شهرستان ترسیم کرده و به نقل از یکی از دوستان وی می گوید: "مرجان منتظر بود آخرین امتحاناتش را بدهد و فارغ التحصیل شود. چرا باید این اتفاق بیفتد و چرا باید جنایت به این بزرگی مخفی بماند!"




فرمانده نیروی انتظامی: خبر منتشر شده کذب محض است


نیروی انتظامی خمینی شهر اما خبر مذکور را به شدت تکذیب کرد و گفت: اصلا نیروی انتظامی در این رابطه هیچکس را دستگیر نکرده است و برای پلیس محرز است که قضیه آدم ربایی و تجاوز نبوده است.


دادستان عمومي و انقلاب شهرستان نیز در گفتگو با خبرنگار فرصت آنلاین با تکذیب خبر منتشر شده در رسانه های داخلی و خارجی گفت: طبق آخرين تحقيقات كارشناسي نيروي انتظامي علت اين حادثه خودكشي و سقوط از ارتفاع بوده است و جرم تجاوز و قتل به اثبات نرسيده است.


دادستان: انتشار این خبر کذب، دروغ پراکنی و شیطنت خبری است


حجت الاسلام غلامی افزود: بعضي از سايت هاي داخلي با دروغ پراكني اين خبر را انتشار داده اند. وی انتشار این خبر کذب را یک شیطنت خبری خواند و گفت: خودکشی مقتول به صورت قطعی به اثبات رسیده است.

 

وي در خصوص دستگيري همزمان چند نفر كارگرساختماني توسط مامورين نيروي انتظامي شهرستان در محل حادثه گفت: علت دستگيري اين افراد مصرف و استعمال مواد مخدر در همان منطقه بوده و دستگيري همزمان هيچ ارتباطي با اين حادثه ندارد، اين افراد پس از طي مراحل قانوني و قضائي آزاد شده اند.


خانواده مرجان: می خواهند خمینی شهر را بدنام کنند


عموی مرجان نیز در این باره به خبرنگار فرصت آنلاین گفت: تمامی اتهاماتی که این روزها در خبرگزاری ها و شبکه های اجتماعی و ماهواره ای وارد شده، کذب محض است. برادرزاده من دانشجوی ترم آخر مقطع کارشناسی بود و از لحاظ درسی نیز وضعیت خوبی داشت.


وی در این باره افزود: پزشکی قانونی نیز تایید کرد که هیچ آسیبی به وی نرسیده، پرونده در جریان است، نیروی انتظامی در این باره هیچ کس را دستگیر نکرده و هیچ مظنونی وجود ندارد.


داییِ مرجان.م و یکی از دوستان نزدیکش نیز در گفتگو با خبرنگار فرصت آنلاین، اتهامات وارده در متن خبرها را تکذیب کردند.


عموی وی در پایان گفت: آنها که این مسائل را مطرح می کنند قصدشان این است که خمینی شهر را بدنام کنند و ما به زودی اعاده حیثیت خواهیم کرد تا با مسببان این اتهام زنی طبق قانون برخورد شود.