طلای تقلبی خریداری نکنید

ارسال در حوادث

خبرنگار فرصت آنلاین گزارش داد ،غلامحسین شفیعی درگفت وگو با خبرگزاری مهر،  اظهار داشت: بازرسین اداره کل استاندارد استان اصفهان در جریان بازرسی از کارگاه های تولیدی یک واحد غیر مجاز سازنده مصنوعات طلا راکه اقدام به ساخت طلا با عیاری پایین تر از حد استاندارد می کرد شناسائی و پس از طی مراحل قانونی به پلیس آگاهی معرفی کردند.

وی ادامه داد: عدم توجه مصرف کنندگان باعث شده تا برخی سود‌جویان با فروش طلا با عیاری کمتر از حد استاندارد به تقلب در وزن خالص مصنوعات طلا بپردازند و طبیعتاً علاوه بر کم فروشی و مجرمانه بودن این اقدام ، خریداران محترم نیز متضرر شده و وجهی مازاد از ارزش واقعی آن را می پردازند که بسته به طرح و وزن آن مصنوع ، میزان خسارت مالی متغییر خواهد بود.

مدیرکل استاندارد استان اصفهان گفت: برای پیشگیری از بروز چنین وقایع و خسارات مالی لازم است که مردم از واحد‌های دارای مجوز و تولید کنندگان دارای کد شناسایی استاندارد خرید و فاكتور دریافت کنند.
وی همچنین یادآور شد: خریداران می توانند با کنترل علامت های حک شده بر روی مصنوعات طلا مانند علامت استاندارد و حرف E که متعلق به مصنوعات طلای تولید شده در استان اصفهان است ، طلای مورد نظر خود را مورد ارزیابی و انتخاب قرار دهند زیرا در صورت بروز هرگونه تخلف ، امکان رهگیری و پیگیری شکایات از واحدهای عرضه کننده مصنوعات دارای کد شناسایی وجود دارد.