یک پنجم گازگرفتگی های منجر به فوت استان در خمینی شهر رخ داده است

ارسال در حوادث

از ابتدای امسال 16 مورد گازگرفتگی در سطح شهرستان اتفاق افتاد که دو مورد آن منجر به مرگ شد. به گزارش روابط عمومی آتش نشانی های شهرهای خمینی شهر، درچه، کوشک و اصغرآباد، یک مورد از این گازگرفتگی ها در درچه اتفاق افتاده و بقیه در نقاط مختلف خمینی شهر رخ داده است.
خبرگزاری ایمنا هم از قول مدیر حوادث و فوریت های پزشکی استان از وقوع 115 مورد گاز گرفتگی از ابتدای امسال تا پایان مهرماه در سراسر استان خبر داد و گفت: 5 مورد از این گازگرفتگی ها منجر به فوت شده است.
گفتنی است با توجه به اینکه یکی از گازگرفتگی های منجر به فوت شهر ما در آبان ماه اتفاق افتاده، یک پنجم گازگرفتگی های مرگ آفرین استان در 7 ماهه نخست امسال در شهر ما رخ داده است که بسیار قابل توجه می باشد.
اگرچه به گواه سازمان آتش نشانی و نیروی انتظامی استفاده از شعله های روباز در فضاهای بسته که در نهایت منجر به کم شدن اکسیژن و انتشار گاز مونوکسید کربن در فضا می شود، عامل مرگ این 2 همشهری می باشد اما یکی از عمده علل گازگرفتگی در شهر ما طبق گزارش سازمان آتش نشانی حمام های قدیمی است. چند روز گذشته 8 نفر از همشهریان مان شامل 6  خانم و 2 کودک در حمام عمومی کوشکباج دچار گازگرفتگی شدند که با حضور به موقع نیروهای امدادی از مرگ نجات یافتند اما این اولین حادثه ای نبود که حمام های عمومی در شهر ما می آفریند. دی ماه سال گذشته هم یک جوان 35  ساله در حمام عمومی کوشکباج بر اثر گاز گرفتگی درگذشت. 3 خانم هم سال گذشته در یک حمام عمومی در درچه گرفتار گاز مونوکسید کربن شدند که آن ها نیز با کمک نیروهای امدادی نجات پیدا کردند. معاون عملیات و اطفای حریق آتش نشانی در این باره می گوید: حمام های قدیمی با "تون" کار می کردند و نفت سیاه و گازوییل آبشان را گرم می کرد و حالا تبدیل این تون ها به وسایل گازسوز شرایط این حمام ها را غیر ایمن می کند و حادثه همواره در کمین شان است.
کبیری همچنین آبگرمکن های دیواری را از دیگر عوامل عمده گازگرفتگی در خمینی شهر عنوان می کند و می افزاید: نقص در کلاهک و نیز تعبیه آبگرمکن در آشپزخانه های کوچک باعث گازگرفتگی می شود. وی در توضیح این مطلب می افزاید: از آن جا که این آبگرمکن ها اکسیژن زیادی مصرف می کنند یا باید در فضاهای بزرگ و جادار نصب شوند و یا هر 45 دقیقه یکبار یک راه ورود و خروج هوا برایشان فراهم شود تا خطرآفرین نباشند.