روایتی عجیب از ماجرای جنایت باغ + توضیحات سایت عبرت نیوز

ارسال در حوادث

baghدر سکوت خبری مربوط به پرونده باغ خمینی شهر، داستانسرایی و بعضاً خیالبافی های برخی سایت های بی نام و نشان درباره این موضوع همچنان ادامه دارد. این تداوم به دلیل ادامه توجه مردم به موضوع مذکور است بطوری که به گزارش منابع موثق، اخبار و گزارشهای بایگانی شده خبرگزاری ها پیرامون ماجرای باغ هنوز هم از سوی کاربران اینترنتی خوانده می شود!

اما در تازه ترین داستانسرایی درباره این ماجرا، یک سایت اینترنتی به نام جامعه نو که مشخص نیست گردانندگانش چه کسانی هستند به تعریف کردن ماجرایی عجیب از این واقعه پرداخته است. در این مطلب با تیتر: متهم به تجاوز خمینی‌شهر: نیت مذهبی داشتم، تجاوزی رخ نداد! آمده است:

" بعد از گذشت نزدیک به 2 ماه از جریان خمینی‌شهر اصفهان در پی تماس فردی ناشناس [؟] با خبرنگار جامعه‌نو ابعاد جالبی از این حادثه بیان شد که نگاهی اجمالی به آن می‌تواند تاثیر بسزایی در روند این پرونده داشته باشد. فرد مذکور که نخواست نام خود را بیان کند خود را از نزدیکان یکی از متهمین به معاونت در حادثه خمینی‌شهر که به ناحق در این مسأله گرفتار شده است عنوان کرد. این متهم که (ج.ر) نام دارد و از باغ‌داران اطراف محل حادثه می‌باشد، نحوه درگیری خود با این جریان را قبل از دستگیری برای این فرد تعریف می‌کند که جای بسی تامل دارد. (ج.ر) بیان می‌کند که در خانه به علت بیماری در حال استراحت بوده است که یکی از اهالی باغدار محل در تماسی ادعا می‌کند که عده‌ای زن و مرد بصورت مختلط و نابهنجار پارتی‌ای مفتضح را در محل به راه انداخته‌اند و از من خواست تا برای برخورد با ایشان به محل بروم. این متهم در ادامه گفت: من نیز با وجود مریضی بدلیل حس مذهبی برای بررسی صحت حادثه با نیت برخورد با چنین افعال مفسدانه‌ای به محل رفتم و پس از اطمینان، با بقیه افرادی که برای برخورد با این حادثه جمع شده بودند به یکباره وارد مجلس شکل‌گرفته شدیم و پس از جداکردن مردان، زنان را به باغی دیگر منتقل کرده و سپس رها کردیم.

اما موضوعی که در این بین شاهد بودیم حضور دو زن ارمنی رقاصه در بین جمع آن زنان بودیم که به حضور در مجالس فساد معروف بودند.  بی‌اعتنایی مردان حاضر در آن پارتی پس از جدا کردن زنان از ایشان و بیان این مطلب از سوی ایشان که ((هرکاری می‌خواهید با زنان انجام دهید ولی کاری با ما نداشته باشید)) یکی از نکاتی بود که در گفته‌های این متهم بیان شد و در آن صحنه نیز تعجب افرادی که برای برخورد ایشان رفته بودند را برانگیخت. وی افزد: ناگفته نماند که یکی از افراد بین ما که تحت تاثیر جو فاسد موجود بعد از انتقال زنان قرار گرفته بود و قصد انجام فعل حرام را داشت، با برخورد قهرآمیز ما روبرو شد و نهایتاً تجاوزی صورت نگرفت.  ولی روز بعد از این واقعه وقتی زنان معلوم‌الحال اقدام به شکایت از افرادی که پارتی ایشان را برهم زده بودند می‌کنند مراجع مربوط با نگاهی سطحی به ریشه‌های این حادثه و نقش مردان حاضر در پارتی بعد  ز رسانه‌ای شدن این ماجرا و فشارهای موجود ابعاد نگرش به این ماجرا را مورد غفلت قرار دادند..."

این خبر در برخی سایت ها و خبرگزاری ها از جمله خبرگزاری آفتاب به نقل از این سایت منتشر گردیده است! هنوز از سوی مقامات مسئول پاسخی به این مطلب داده نشده است.

متن خبر مذکور در لینک های زیر قابل مشاهده است:

http://www.jameyeno.com/News/1390/04/31/2739.aspx

http://aftabnews.ir/vdcbw8b89rhbf5p.uiur.html

 

در همین حال سایت عبرت نیوز در واکنش به این نوع اطلاع رسانی و تقبیح آن مقاله ای را منتشر کرد. متن مقاله به شرح ذیل است:

عبرت نیوز به جهت تکلیف اخلاقی و انسانی و همچنین روشن شدن چهره کسانی که چنین اخبار کذبی را با هدف " تطهیر جنایت کاران " و " گمراه کردن افکار عمومی " در آستانه برگزاری دادگاه این موجودات پلید منتشر می سازند به ناچار و ازباب تنویر ذهن خوانندگان و افرادی که ماجرا را دنبال می کنند قصد دارد این رخداد را بازخوانی کند و هشدار دهد که متاسفانه و در کمال تاسف کار به جایی رسیده که به دلایل نامشخص مدیران این سایت چگونه به خود اجازه داده اند بدون آگاهی و اطلاعات دقیق و با اتکاء به حرفهای کسی که در مضان اتهام تجاوز به عنف و سرقت و جعل عنوان است ، اقدام به ایجاد شبهه در چنین پرونده مهم و ملی کرده و قبل از تصمیم 5 قاضی دادگاه کیفری استان که در این زمینه شهره هستند چنین خبرهای کذبی را نشر دهد .

1- تنها متهم این پرونده که "ج-ر" دارد فردی است بنام جواد ر معروف به علی منچی که ازافراد مشهور به فسق و چاقوکش است و اصولا در این پرونده نیز نقشی کلیدی داشته و اکنون نیز و با تلاش نیروهای تلاشگر پلیس گرفتار شده است و هیچگونه سابقه نیت مذهبی در شهر ندارد.

2-به فرض که یکی از نزدیکان متهمی که درآستانه مجازاتی ماننند اعدام قرار دارد چنین ادعایی را طرح کند و با قصد تبری از اقدامات جنایتکارانه خود چنین ادعایی را طرح کند آیا رسانه حق دارد قبل از داوری و قضاوت نهایی او را که شهره آفاق است مبری بداند و از وی به دفاع جانانه بپردازد.

3-قاعدتا فرار متهم یکی از دلایل توجه اتهام به فرد است ، چگونه است که چنین شخصی پس از اقدام زشت خود از صحنه گریخته تا ماموران محل احتفاء او را یافته و دستگیرش کنند .

3-تشخیص حق یا ناحق بودن دستگیری و بازداشت شهروندان نه با ما و نه با هیچ فرد دیگری نبوده و اصولا پس از بازداشت ، تحقیقات پلیسی صورت پذیرفته و متهم در مقابل بازپرس نیز به سوالات وی پاسخ و بدنبال آن قرار قانونی که در این مورد خاص " بازداشت موقت" که بالاترین قرار موجود است صادر و به متهم ابلاغ و او حق اعتراض دارد و پس از آن نیز افراد با شکایت شاکی و دلایل موجود و ادله و قرائن و اقرار مقرون به صحت و در مقابل 5 قاضی دادگاه کیفری استان محاکمه و رای قانونی برایشان صادر و حق اعتراض نیز محفوظ و خصوصا در موضوع تجاوز به عنف با لحاظ شرایطی دشوار متهم به مجازات قانونی مندرج محکوم می گردد .

4- تنها فرد باغداری که در ماجرا بازداشت شده است ، پیرمردی است که خود سابقه قبلی داشته و در وقوع ماجرا و معرفی تک تک متهمان نیز نقش داشته و بنابر اظهارات دادستان خمینی شهر بعنوان عالی ترین مقام قضایی دادسرای شهرستان نفر نخست یا همان باغبان دو جوان را در باغ مجاور نه با نیت مذهبی و مطالبی از این دست که اصولا وظیفه نهادهای قانونی مانند پلیس و دستگاه قضایی است ، بلکه صرفا با قصد سوء و مجرمانه و مفسده انگیز صدا کرده و آنها را وارد ماجرا می کند.

5- این فرد که قبل از دستگیری به روایت جامعه نو مسائل را به یکی از نزدیکان خود گفته است چرا بجای مراجعه به دستگاههای قانونی از صحنه گریخته و قصد داشته از کشور خارج شود .

6-بر اساس اظهارت مجموعه مسئولان دراین پرونده ، آنچه در باغ اتفاق افتاده نه پارتی ، بلکه یک مهمانی خانوادگی به مناسبت روز زن بوده و دو خواهر و برادر و دو زوج جوان بهمراه عده ای از افراد آشنا در آن حضور داشته اند ، گرچه ممکن است رعایت برخی از محرمات و قواعد شرعی بین آنها صورت نگرفته باشد که ما از آن بی اطلاع هستیم اما هیچ کدام از قوانین و مواضع شرعی و اخلاقی به کسی اجازه نمی دهد تا بدون اطلاع دقیق و آگاهی کامل از رابطه افراد به خود اجازه تعدی و تجاوز به حریم خصوصی شهروندان را بدهیم و تازه به فرض وجود انگیزه مذهبی مرجع صالح " پلیس 110 " و تلفن آن و دستگاه قضایی بوده است نه تلفن به 12 نفر از اشرارو افراد سابقه دار که تصاویر پلاک خورده آنها در رسانه ها منتشر شده است .

آیا تلفن کننده برای برخورد با منکر از متجاوزان به امنیت شهروندان که بارها به زندان افتاده بودند استفاده کرده است ، این چه رابطه ای است که سرش یک سابقه دار زندان رفته است و پایانش ،مجموعه ای از سارقان و چاقوکشان و عربده کشان متجاوز به نوامیس ،شهرستان که همه شناخته شده هستند.

7-بنا بر آنچه خود متهم مورد حمایت " جامعه نو " عنوان کرده است یعنی " بدلیل حس مذهبی برای بررسی صحت حادثه با نیت برخورد با چنین افعال مفسدانه ای به محل رفتم و پس از اطمینان، با بقیه افرادی که برای برخورد با این حادثه جمع شده بودند به یکباره وارد مجلس شکل گرفته شدیم وپس از جداکردن مردان، زنان را به باغی دیگر منتقل کرده و سپس رها کردیم" این جمع 14 نفره ،چرا حتی یک فرد مثبت و با سابقه مطلوب را به همراه نداشته اند و چرا تمامی دستگاههای امنیتی و انتطامی بشدت در تعقیب آنها بوده اند و امام جمعه شهر و مقامات مسئول همه بدنبال مجازات و محکومیت جدی آنها هستند ، آیا این مسئولان و مقامات همه از این جزییات بی اطلاع بوده اند .

8-متهمان بر اساس کدام آموزه و نکته اخلاقی و مذهبی ، 6 زن را بهمراه یک مرد و به شکلی فجیع در یک خوردوی سمند روی سر هم ریخته و به نقطه ای دیگر منتقل نموده اند و بر اساس کدام دیدگاهی بدون هرگونه آسیب آنها را رها کرده اند ، که بیان قصه همین انتقال خود آنقدر تلخ و دردناک است که از بیانش خودداری می کنیم.

البته شاید پس از واقعه فجیع کهریزک و جنایات صورت گرفته در آنجا ، برخی اقدامات و رفتارها با توسل به اراذل و اوباش برای برخی افراد زیاد هم غیر طبیعی به نظر نرسد و گاهی بشود " به هر وسیله هدف را توجیه کرد " اما دلمان برای دین هم بسوزد .

اگر این افراد تا این حد مهربان بوده اند ، وضعیت البسه و ظاهر این افراد و جو روانی حاکم بر آنها چرا تا آن حد دردناک بوده که دل هر منصف و مسلمانی را پس از سرگردانی در بیابان و در آن نیمه شب تلخ به درد می آورد .

9-بر اساس اطلاعات منتشر شده تاکنون تنها یک نفر از بانوان از اقلیتهای مذهبی بوده و هیچ مرجع قانونی نیز تاکنون احراز نکرده که وی مشهور بوده است ، آیا ادعای یک انسان جنایتکار میتواند مبنای ایراد اتهام فساد و شهرت به آن در رسانه باشد.

10-شما کجای ایران مردی را پیدا می کنید که به پذیرد ، همسرش و خواهرش را بربایند و او موافقت کند ، مگر آنکه افراد متجاوز و جنایتکار با پوشاندن صورتها و استفاده از عناوین یک نهاد مقدس خود را به داخل محفل خصوصی مردم رسانده و تلاش کنند تا با ادعای انجام اعمال قانونی حاضرین را ترسانده و سپس نیز با توسل به همین ابزار ، مردان را حبس و بانوان را به بهانه انتقال به نقطه ای امن خارج نمایند و با توسل به چاقو و شمشیر آنها را تهدید به قتل نمایند.

11-سایتهایی مانند جامعه نو و برخی دیگر از مدعیان بی اخلاق باید بدانند فرزندان مسلمان و انقلابی و قانون مدار و مکلف به انجام وظیفه شرعی هیچگاه در مقابل اینگونه مسائل اختیار از دست نداده و قصد فعل حرام نخواهند کرد و گوش به فرمان قانون خواهند ماند نه امیال و نفس و ادعا!

12- جامعه نو بداند که اگر عنوان سطر آخر "وقتی زنان معلوم الحال اقدام به شکایت از افرادی که پارتی ایشان را برهم زده بودند میکنند مراجع مربوط با نگاهی سطحی به ریشه های این حادثه و نقش مردان حاضر در پارتی بعد ا ز رسانه ای شدن این ماجرا و فشارهای موجود ابعاد نگرش به این ماجرا را مورد غفلت قرار دادند"

اگر چنین بود مردم غیور خمینی شهر از چنین رخدادی تبری نمی جستند و دستگاههای ذیربط نیز با نگاهی ژرف نام و چهره مجرمان را با پلاکهای سابقه زندان نشر نمی دادند .

آنچه این سایت از آن غفلت کرده گفتگو با فرد معلوم الحالی است که مشخص نیست چگونه و به چه بها و قیمتی توانسته سخنانش را در یک سایت اصولگرا!!! منتشر کند که خدا می داند .

13-پیش از این انصاری رئیس کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه تعدادی از این افراد به اقدام ننگین خود اعتراف کرده‌اند و به‌زودی حکم این پرونده صادر خواهد شد و به‌صورت ویژه با پیک به دیوان عالی کشور ارسال می‌شود و اگر روند دادرسی طی شود، حکم به سرعت اجرا خواهد شد تا عبرتی باشد برای سایر افرادی که به حریم خصوصی مردم تجاوز می‌کنند.

وی گفت: قربانیان در محلی که محصور بوده مهمانی برگزار کرده بودند. هر فردی که بخواهد وارد میهمانی و حریم خصوصی مردم شود، عملش ناپسند بوده و قطعا برخورد خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان افزود: این افراد به زور وارد این محل شدند و دارای سلاح سرد شامل قمه و چاقو بودند. در خصوص استفاده از مشروبات الکلی در باغ گزارشی به ما داده نشده است.

وی با بیان اینکه از 14 متهم 8 نفر سابقه شرارت، آدم‌ربایی و تجاوز به عنف دارند، خاطرنشان کرد: اتهام این افراد، آدم‌ربایی و تجاوز به عنف است.

رئیس شورای قضایی استان اصفهان  در مورد پوشش افراد حاضر در این میهمانی تاکید کرد: به هر حال این افراد در میان خانواده خود بوده‌اند. ما وظیفه داریم از حریم خصوصی افراد حمایت کنیم و حتی اگر خانه‌ای بدون دیوار باشد، کسی حق ورود به آن را ندارد.

پس می بینیم که جمع بین مومنین و افرادی که نیت مذهبی دارند و اشرار و سارقین ممکن نیست ، متهمان به تجاوز به عنف اعتراف کرده اند و انشاء الله به کوری چشم افراد نادان به دار مجازات آویخته خواهند شد تا کسی دیگر هوس نکند با نام قانون و سو استفاده از عناوین نهادهای ارزشی و قانونی وارد حریم خصوصی مردم شود .

اما خاتمه نیز اینکه بحمد الله حسب اطلاعات ما 14 متهم این پرونده تماما از افراد سابقه دار و شرور خمینی شهر بوده اند که حسابشان از مومنین این شهر جدا بوده و هست و باید عرض شود که افراد دستگیر شده در جریان تحقیقات شناسایی و با شاکیان پرونده مواجه داده شده و با احراز مجرمیت برایشان کیفرخواست صادر و با قرار مجرمیت به دادگاه کیفری استان اعزام و به زودی نیز محاکمه خواهند شد و احکام قاطع دادگاه برای هر یک از آنها و بخصوص همین فرد مطرح شده نیز نشان خواهد داد که برخی مدعیان اصول چگونه گول سادگی خود را خورده و در دام منحرفانی می افتند که ناموس را به هیچ عنوان نمی توانند تعریف کنند .

لازم به ذکر است که بر خلاف ادعاهای مطروحه ، دادستان خمینی شهر پیش از این اتهامات این افراد را " سرقت مقرون به آزار و آدم ربایی و تجاوز به عنف عنوان کرده است " که قطعا متکی به اطلاعات دقیق و اظهارات متهمان و شکات و همچنین گواهی پزشکی قانونی بوده است .

عبرت امیدوار است با صدور احکام سنگین و مجازات قطعی این افراد پرده از چهره کسانی که در این مقطع حساس و پس از خدشه دار شدن افکار عمومی قصد انحراف در مسئله  را دارند بیفتد ،تا رسانه را ابزار و آلت دست متمردان و مجرمان و مفسدان و متجاوزان قرار ندهند و لا اقل دندان سر جگر گذاشته و در انتظار رای بمانند و با این " وزوز"های شوم آب تطهیر بر سر بی ناموسان نریزند.

و به نظر می رسد دستگاه قضایی باید توضیح لازم از چنین شبهه آفرینانی را دریافت و مشخصات بیان کننده این اظهارات کذب را اخذ و پرده از چهره ، چنینی افرادی را بردارد .

و در پایان به قول یکی از مراجع بزرگ "همه ما رفتنی هستیم ، همه ما فانی هستیم ، اما اسلام خواهد ماند " یادمان باشد که جوانان این مملکت به آموزه های صحیح و رفتارهای درست و کردارهای سنجیده و اعمال و افعال همه مدعیان از صدر تا ذیل نگاه خواهند کرد و به قضاوت خواهند نشست و اسلام اصل و مبانی آان حائز اهمیت است که باید از گزند جهل و تفکرات متحجرانه و نادرست محفوظ بماند .»