تنها 20 درصد موتورسواران شهرستان از کلاه ایمنی استفاده می کنند

ارسال در حوادث

«در تصادفات شش ماهه اول سال 96 در شهرستان خمینی شهرکه موتورسیکلت سواران در آن دخیل بوده اند 908 نفرراننده و سرنشین و 27 نفر عابر پیاده مجروح و دچارصدمه گردیده و از این میان 20 نفرازهمشهریان مان جان خود را از دست داده اند!!! این آمار تکان دهنده نشانگر عدم رعایت قوانین و نکات ایمنی توسط عمده استفاده کنندگان از وسایل نقلیه همچون موتورسیکلت می باشد. بیشترین تخلفات موتورسیکلت سواران در شهرستان را حرکت خلاف جهت، سرعت بالا، نداشتن کلاه ایمنی، حرکت در شب با چراغ خاموش، نداشتن پلاک ملی و مدارک قانونی و انجام حرکات نمایشی و مخاطره آمیز می باشد.»
این قسمتی از متن مطلب تهیه شده توسط پلیس راهورشهرستان بود که درجلسه اخیر شورای ترافیک شهرستان توزیع شد.
به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین سرپرست فرمانداری گفت: طبق گزارش تحلیلی پلیس راهور شهرستان از تصادفات 7 ماهه اول سال جاری 30 فقره تصادف با موتورسیکلت اعلام شده که جمعا 30 نفر فوت شده است. این میزان نسب به مدت مشابه سال گذشته 240 درصد افزایش داشته است.
فرمانده راهور شهرستان نیز گفت: یکی از علل این افزایش فرهنگی است. هنوزقانون گریزی در شهرستان وجود دارد. از ابتدای سال تا به حال موتورهای زیادی را توقیف کردیم ولی اکنون تنها 20 درصد از موتورسواران از کلاه ایمنی استفاده می کنند.
سرگرد پاکروان افزود: ما در زمینه تجهیزات الکترونیک و پایش تصویری در شهر ضعیف هستیم. وجود دوربین در میادین، بازدارنده است.
وی با اعلام این که 16 درصد از تلفات، عابرین پیاده بوده اند افزود: یکی از مشکلات در این زمینه خوب دیده نشدن عابران است که عمدتا به دلیل عدم روشنایی خیابان هایی است که تصادف در آن اتفاق افتاده است.
پاکروان عرض کم برخی خیابان ها، نبودن جداول میانی، بافت فرسوده شهر، تعداد زیاد موتورسیکلت ها، نبودن کمربندی و وجود مشاغل مزاحم را از علل دیگر تصادفات موتورسیکلت عنوان کرد و افزود: در خیابان های حکیم فرزانه، ماربین، امیرکبیرودستگرد بیشترین تصادفات اتفاق افتاده است.
گفتنی است در این جلسه مقرر شد جابه جایی پایانه بار، پایش تصویری خیابان ها و میادین، فرهنگ سازی از طریق راهور، آموزش و پرورش، امور مساجد و رسانه ها و نیز اقدام به روشنایی خیابان هایی که خطر تصادف در آن ها بیشتربوده است دراولویت قرار گیرند.
انتقال مشاغل مزاحم از داخل شهر و نیز کنترل موتورسواران در نقاطی که بیشتر تلفات داشته اند نیز جز اولویت های تعیین شده دراین جلسه بود.
همچنین قرار شد گزارش تحلیلی پلیس راهور در خصوص تصادفات موتورسیلکت در 7 ماهه اول سال جاری، در کمیته ترافیک شهرداری مطرح و هم اندیشی انجام و راهکارها ارائه و اعلام شوند