حجم بالای بافت فرسوده در خمینی شهر خطر آفرین است

ارسال در حوادث

مدیرعامل آتشنشانی شهرداری درچه از شناسایی ساختمان های ناایمن این شهر توسط آتشنشانی خبر داد. به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، عادلیان که در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان سخن می گفت، افزود: بعد از حادثه پلاسکو سازمان مدیریت بحران کشور، سازمان های آتشنشانی را موظف به شناسایی ساختمان های خطرناک و معرفی آنها به شهرداری ها کرد. وی در ادامه وظیفه شهرداری ها در اینباره را تذکر به مالکان ساختمان های ناایمن و ارائه فرصت یک ماهه به آنها برای ایمن سازی عنوان کرد و افزود: اگر پس از پایان فرصت یک ماهه عملیات ایمن سازی آغاز نشود شهرداری موظف به معرفی مالک به دادگستری برای صدور حکم قضایی است.
عادلیان در ادامه گفت: طبق قانون، ساختمان همه ادارات دولتی به دلیل اینکه تجمع بیش از 50 نفر دارد، باید مجهز به سیستم اعلام حادثه، اطفای خودکار حریق و... بشود.

 

 ساختمان ادارات باید هر چه زودتر ایمن سازی بشود

در ادامه معاون برنامه ریزی و عمران فرمانداری به عنوان مسئول جلسه گفت: شهرداری های شهرستان باید به همه ادارات در اینباره ابلاغ بزنند و همه را موظف به ایمن سازی نمایند. عکافیان افزود: رونوشت ابلاغ ها باید به فرمانداری ارسال شود و اگر اداره ای بودجه لازم برای اجرای این عملیات را نداشت این موضوع را با فرمانداری در میان بگذارد تا مساعدت های لازم صورت بگیرد.
وی همچنین گفت: شهرداری ها موظف هستند در اینباره همانگونه که با دیگر شهروندان برخورد می کنند با روسای ادارات نیز برخورد کرده و ایمن سازی ساختمان هایشان را مجدانه پیگیری نمایند.


در ادامه این جلسه که در فرمانداری تشکیل شد، رئیس اداره برق شهرستان، پاساژ صرامی را یکی از مراکز تجاری ناایمن خمینی شهر دانست و گفت: سیستم برق این مرکز تجاری که بیش از 30 سال پیش در طبقه زیرزمین تعبیه شده بسیار خطرناک است و هر چه زودتر برای اصلاح و ایمن سازی اش باید اقدام شود . مشفقی ادامه داد: بارها اخطار داده ایم و رونوشت ها را هم برای فرمانداری فرستاده ایم اما مالکان پا پیش نمی گذارند و این درحالیست که بنده هر روز منتظر بروز حادثه در این ساختمان پر رفت و آمد هستم.


بافت فرسوده را دریابیم
در بخش دیگری از این نشست مهندس منتظری به عنوان کارشناس ساختمان گفت: با توجه به حجم بالای بافت فرسوده در خمینی شهر اگر برای بازسازی این بافت اقدامی نکنیم با کوچکترین حادثه شاهد تلفات و خسارات بسیار خواهیم بود. وی با اشاره به اینکه پس از زلزله بم به مدت سه سال در این شهر حضور داشتم، افزود: یکی از اقداماتی که در بافت فرسوده ما می شد انجام داد این بود که مسکن مهر در این نقاط احداث شود.
حیدرپور دبیر ستاد مدیریت بحران شهرستان نیز در بخشی از سخنانش گفت: آمادگی برای مواجهه با برف و باران تنها به این خلاصه نمی شود که شهرداری بیاید نمک بریزد بلکه منظور از آمادگی این است که ما با پیش بینی بارندگی حتی برای اسکان مسافرانی که در برف و باران در جاده ها مانده اند نیز برنامه ریزی داشته باشیم.


نماینده شرکت گاز نیز با توجه به فرارسیدن فصل سرما در زمینه ناایمن بودن مجتمع مسکونی مهر واقع در بلوار شهید عموشاهی به مسئولان هشدار داد و گفت: سال گذشته شاهد دو مورد گازگرفتگی در این مجتمع بودیم.