مزاحمت یابنده گوشی تلفن همراه در تلگرام صاحبش

ارسال در حوادث

فردی که با پیدا کردن یک دستگاه گوشی تلفن همراه و دسترسی به تصاویر خصوصی داخل آن برای صاحب آن در تلگرام ایجاد مزاحمت می کرد در عملیات ماموران پلیس فتای شهرستان خمینی شهر شناسایی و دستگیر شد.
به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین فرمانده انتظامی شهرستان اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر مزاحمت شخصی ناشناش در تلگرام وی، پرونده ای در پلیس فتای این شهرستان تشکیل شد.
سرهنگ علی جعفری نژاد با بیان این که در تحقیقات صورت گرفته از شاکی مشخص شد فردی ناشناس با دسترسی غیر مجاز به محتویات گوشی مفقودی وی در تلگرام آسایش و آرامش او و بستگانش را سلب کرده، گفت: سرانجام با پی جویی های تخصصی کارشناسان این پلیس، عامل سوء استفاده از گوشی مفقودی که فردی 35 ساله اهل و ساکن خمینی شهر بود شناسایی و در عملیاتی طی هماهنگی مقام قضایی دستگیر شد.
وی گفت: با توجه به ادله دیجیتال کشف شده، متهم به صراحت به بزه انتسابی خود اقرار و عنوان داشت، با پیدا کردن گوشی مفقودی و دسترسی غیر مجاز به محتویات آن در تلگرام برای شاکیه و بستگانش مزاحمت ایجاد کرده است که با اعتراف صریح متهم وی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.
فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر در پایان گفت: شهروندان می بایستی در نگهداری عکس ها و اطلاعات محرمانه خود نهایت دقت و تلاش را داشته و آن ها را روی تلفن همراه، لپ تاپ، فلش مموری و دیگر وسایل قابل حمل ذخیره نکنند، فیلم ها و اطلاعات شخصی خود را رمز گذاری کرده و به هیچ وجه عکس ها و فیلم های شخصی و خانوادگی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.
وی عامل بسیاری از فیلم ها و تصاویری که در فضای اینترنت منتشر می گردد را عکس برداری و فیلم برداری از مجالس خصوصی توسط دوستان و اقوام عنوان کرد و گفت: به شهروندان توصیه می کنیم اجازه عکس برداری در مجالس خصوصی را به افراد شرکت کننده در این مجالس ندهند.