بازدید دختر امام خمینی (ره) از مدرسه علمیه الزهرا (س)

ارسال در حوادث

در آیین بزرگداشت چهلمین سال تاسیس مدرسه علمیه الزهرا (س)، موسس این مدرسه به بیان تاریخچه ای از پرسابقه ترین مدرسه علمیه بانوان خمینی شهر پرداخت و ضمن اشاره به اینکه جرقه احداث چنین مکانی برای بانوان چگونه و چه زمانی ایجاد شد، به بیان خاطره ای از بازدید زهرا مصطفوی دختر امام (ره) که به دستور پدرش راهی خمینی شهر شده بود پرداخت.


شومالی دراینباره گفت: «زمان زیادی از افتتاح مکان جدید مدرسه علمیه الزهرا (س) که میان مردم به مکتب الزهرا (س) شهرت داشت در سال 61 نگذشته بود که یک روز حاج آقاحسین پسر آیت اله اشرفی از تهران تماس گرفت و خبر داد که دختر امام خمینی (ره) برای بازدید از مکتب الزهرا (س) به خمینی شهر می آید.


ماجرا از این قرار بود که آیت اله اشرفی مقاله ای را که بنده به مناسبت افتتاح ساختمان اصلی مکتب الزهرا نوشته بودم را به امام نشان داده و گفته بودند که در شهر ما چند سال است که مدرسه علمیه ای ویژه بانوان تاسیس شده است. امام هم به دخترشان گفته بودند که بازدیدی از این مدرسه کرده و گزارشش را برای امام ببرند.
دختر امام بعد از بازدیدی چند ساعته از مدرسه که به تازگی و با کمک خیرین احداث شده بود گفت که دفتر امام مخارج ماهیانه این مکان را که 25 هزار تومان بود از سهم امام می پردازد به این صورت که ما سهم امام را از مردم بگیریم و قبوضش را دفتر امام صادر کند.


ایشان بعد از اتمام بازدید، قصد بازگشت داشت که با ممانعت مامورانی که از استانداری اصفهان آمده بودند مواجه شد. ماموران گفتند که صلاح نیست شب از اصفهان برود و قصد انتقال وی به اصفهان را داشتند که دختر امام گفت که اگر قرار است امشب اصفهان باشم در همین مدرسه علمیه می مانم.


بلافاصله نیروهای نظامی و انتظامی در محل و حتی روی پشت بام ها مستقر شدند. صبح هنگامی که مردم از حضور دختر امام در مکتب الزهرا مطلع شده بودند با اجتماع مقابل مدرسه خواستار دیدار با ایشان شدند.


دختر امام ابتدا بر پشت بام مدرسه حاضر شده و با مردم دیدار کرد و سپس خواستار دیدار با بانوان در سالن اجتماعات مدرسه شد و برای بانوان خمینی شهری سخنرانی کرد.»