سایه شهر اصفهان بر شهرستان‌های اطراف مشکلاتی ایجاد کرده است

ارسال در در شهر

استاندار اصفهان گفت: هر چند استان اصفهان در صنعت، کشاورزی، صنایع دستی و گردشگری رتبه€Œ های برتر کشور را به خود اختصاص داده و جزو 10 شهر دیدنی جهان محسوب می€Œ شود اما این برخورداری به جای نعمت، برای ما نقمت است.


به گزارش خبرگزاری فارس از فلاورجان، رسول زرگرپور در مراسم گرامیداشت پنج اسفندماه روز حماسه و ایثار شهرستان فلاورجان با بیان اینکه برخی به دنبال این هستند تا استان اصفهان را به عنوان یک استان برخوردار جلوه دهند، اظهار کرد: برخورداری اصفهان چیزی جز آلودگی هوا، بی€Œآبی و بیکاری در بر نداشته است.


استاندار اصفهان عنوان کرد: استان اصفهان به لحاظ اینکه 6 درصد از جمعیت کشور را داراست و 10 درصد از شهدای کشور را تقدیم نظام کرده، استان برخورداری محسوب می€Œ شود.


سایه شهر اصفهان بر شهرستان€Œ های اطراف مشکلاتی ایجاد کرده است
وی در بخش دیگری از صحبت€Œ های خود ادامه داد: شهرستان€Œهای اطراف اصفهان زیر سایه شهر اصفهان قرار دارند و برخوردار تلقی می€Œشوند، همان€Œگونه که کشاورزی ما زیر سایه صنایع قرار گرفته است.


زرگرپور اضافه کرد: مسئولانی که به استان اصفهان سفر می€Œ کنند، باور نمی€Œ کنند که شهرهایی مثل فلاورجان و خمینی€Œشهر که فاصله چندانی با اصفهان ندارند دچار مشکلات عدیده €Œای هستند.


وی در بخش دیگری از صحبت€Œ های خود با بیان اینکه سرانه ورزشی کشور بالای 100 سانتی€Œمتر است، گفت: این رقم در استان اصفهان 31 سانتی€Œمتر است که باید به رقمی در خور مردم این استان برسد.


استاندار اصفهان یادآور شد: در سفر رهبر معظم انقلاب در سال 1380 دولت وقت چهار طرح بزرگ برای ورود دو میلیارد متر مکعب آب به اصفهان تصویب کرد اما تاکنون هیچ کدام از این طرح€Œها اجرایی نشده است.


وی ادامه داد: دو دهه است که شاهد آلودگی هوا هستیم، اگر به این مسئله به صورت صحیح رسیدگی نشود، مردم دهه آینده راجع به گرد و غبار کم€Œ کاری ما را به زبان خواهند آورد.


زرگرپور با اشاره به کاهش 30 درصدی بارش باران در استان اصفهان، بیان کرد: تاکنون هیچ€Œگاه پیش از 15 اسفندماه آب در بستر زاینده €Œرود جاری نمی€Œ شد اما با توجه به اینکه در استان اصفهان به مدت 75 روز بارش نداشتیم، اگر دریچه€Œهای سد باز نمی€Œ شد کشت پاییزه کشاورزان از دست می€Œ رفت.


وی تأکید کرد: همه مردم باید برای بارش باران دعا کنند چرا که آبی که قرار بود در فروردین€Œ ماه سال آینده جاری شود اکنون باز شده و اگر جبران نشود قطعاً با مشکل مواجه خواهیم بود.