تونل گردنه دوشاخ خمینی شهر احداث می شود

ارسال در در شهر

برای ساخت تونل گردنه دوشاخ خمینی شهر 300 میلیارد ریال اعتبار پرداخت شد.به گزارش واحد مرکزی خبرمعاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری کشور در بازدید از محل ساخت این طرح گفت: گردنه دو شاخ خمینی شهر از نقاط حادثه خیز و محور مهم ارتباطی غرب به شرق کشور است.

کشاورزیان تامین امنیت راه های کشور را مهمترین اولویت سازمان راهداری عنوان کرد و افزود: طرح مطالعاتی گردنه دو شاخ به تایید وزارت راه وشهرسازی رسیده است و با اختصاص این اعتبار از اول اسفند ساخت آن اغاز می شود.

وی با بیان اینکه روزانه هزار و 100 خودرو سبک و سنگین از این محور تردد می کنند گفت:تونل گردنه دوشاخ به طول 500 متر ودوباند رفت و برگشت و سه کیلومترجاده سازی اسفند سال 95 به بهره برداری می رسد،دراین بازدید محسن صرامی نیز حضور داشت.

گفتنی است گردنه دوشاخ در کمربندی خمینی شهر به نجف آبادواقع شده که به علت وجود قوسهای افقی همراه با شیب نسبتا تند وترانشه های سنگی مرتفع از نقاط پرحادثه شهرستان خمینی شهرمحسوب می شودکه تصادفات متعددی بیشتر ازنوع واژگونی درآن محدوده اتفاق افتاده و علاوه برخسارات جانی ومالی موجب انسداد راه شده است .در این محدوده سرعت غیرمجاز وشیب عرضی کم (دورکم)موجب انحراف وبرخورد وسائط نقلیه می گردد.