نهمین جشنواره ملي شعر الغدیر

ارسال در در شهر

حجت الاسلام سيد محمد موسوي رییس دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه خمینی شهر گفت: تاکنون در هشت دوره، جشنواره الغدیر با موضوع غدير و در راستای تبییین اهميت غديرخم و شخصيت اميرالمومنين (ع) برگزار شده و امسال نیز این جشنواره طی فراخوانی در مهرماه برگزار می گردد.
وي ادامه داد: موضوعات این جشنواره پیرامون واقعه غدیر و شخصيت امام علي(ع) است و علاقه مندان می توانند اشعار خود را در همه قالب ها به دبيرخانه جشنواره ارسال نمايند.


حجت الاسلام موسوی در خصوص هدف از اجرای این همایش عنوان کرد: باتوجه به این که پیامبر بزرگوار اسلام در خطبه غدیر تاکید کرده اند کسانی که مساله غدیر خم را می شنوند به دیگران برسانند و حتي كساني كه در صلب پدران خود هستند و در آينده متولد مي شوند موظفند به افراد پس از خود اين مساله را اطلاع رساني كنند و با توجه به اينكه واقعه غدير بيانگر حقانيت اميرالمومنين علی (ع) و موضوعي راهگشا براي همگان در راستاي تبعيت و پيروي از اهلبيت ( ع ) است بر ما وظيفه است كه در جهت نشر آن در حد وسع خود، قدم برداريم.


وی در خصوص هدف از برگزاري جشنواره در قالب شعر و موسيقي علوي افزود:
«ادبیات، هنر ماندگاری است.» و تاثیر آن بر دل ها و جان ها فراوان است و باید با  هنر ديني و اسلامي، غدیر و فرهنگ علوی را ترویج دهيم و اين موضوع مورد تایيد پيامبر اكرم(ص) نيز قرار گرفته است. اولين كسي كه در رابطه با غدير خم شعر سرود حسان بن ثابت است كه وقتي در همان روز شعر خود را براي پيامبر(ص) خواند مورد تشويق قرار گرفت و از ايشان پاداش دريافت كرد.


دبير نهمين جشنواره الغدير ضمن درخواست از حضور جوانان و به خصوص قشر دانشجو در برنامه ها، در راستای ترویج اشعار آیینی و گسترش فرهنگ واقعه غدیر به عنوان یک موضوع مهم شیعه، افزود به اين جشنواره بخش موسيقي علوي نيز افزوده شده و علاقمندان مي توانند ماكت موسيقي خود،در موضوعات مذكور را براي داوري به دبيرخانه جشنواره ارسال نمايند.


حجت الاسلام موسوی نيز گفت: این همایش به طور مستقل و زیر نظر دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه و با همكاري اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان خميني شهر برگزار می گردد و در سال های گذشته شخصیت های ادبی چون محمدعلی بهمنی، سهیل محمودی، شکارسری، عبدالجبارکاکایی، بختیاری، آقاسی، حمید سبزواری، سید حميدرضابرقعي، سعيد بيابانكي، ناصر فيض، و.... در جشنواره الغدیر حضور داشته اند.


ریيس دفتر فرهنگ اسلامي در پايان گفت: امسال اين جشنواره در دو جلسه افتتاحيه و اختتاميه و به صورت مجزا برگزار مي گردد كه افتتاحيه در سالن شهيد آويني دانشگاه و اختتاميه در سينمافرهنگ  خميني شهر برگزار مي گردد و فراخوان جشنواره در وبلاگ http://jashnvarehghadir.mihanblog.com  اطلاع رساني شده است.