صعود به قله ۴۸۱۱ متری سبلان با دوچرخه!

ارسال در در شهر

به گزارش فرصت، به مناسبت عید فطر، امیررضا امینیدوچرخه سوار خمینی شهری با دوچرخه اقدام به صعود به قله 4811 متری سبلان کرد.
این دوچرخه سوار در گفتگو با ما در خصوص چگونگی صعود گفت: یکی از سبک های دوچرخه سواری، صعود با دوچرخه به قله است که البته بسیار دشوار است و نیاز به تمرین زیاد و دوچرخه مخصوص دارد. من برای تمرینبارها به چشمه قنبر رفتم تا آمادگی قبلی برای این صعود داشته باشم.
وی ادامه داد: ما قله سبلان را برای این موضوع انتخاب کردیم. با خودرو به شهر مشکین شهر رفتیم و صعود ما از دامنه کوه شروع شد. من به همراه 10 نفر از گروه دوچرخه سواری تیبا اصفهان  جاهایی که می توانستیم را با دوچرخه و مسیرهای غیرقابل عبور را دوچرخه به دست طی کردیم و نهایتا توانستیم قله 4811 متری سبلان را فتح کنیم.
امینی درباره سختی صعود به کوه با دوچرخه و مشکلات آن گفت: کوهنوردی با دوچرخه انرژی بسیار بیشتری نسبت به کوهنوردی عادی مصرف می کند. شما وقتی از یک مسیر نرمال و به شکل عادی صعود می کنید بدن خود را با شیب و دیگر عوامل تطبیق می دهید و صعود می کنید. مسیر برگشت هم نیاز به تجربه و دقت فراوان دارد چرا که دوچرخه سرعت زیادی می گیرد و هرگونه سهل انگاری خطرناک است.
وی افزود: کوه در دل طبیعت است، آرامش عجیبی در آن وجود دارد و من مطمئنم اگر کسی به طبیعت علاقه داشته باشد، یک بار که کوهنوردی را امتحان کند، به این ورزش علاقمند می شود.