قاتل زنان و کودکان مظلوم غزه، آمریکا است

ارسال در در شهر

به گزارش خبرنگار فرصت، وی در خطبه های این هفته ضمن تشکر از عموم مردم به خاطر شرکت در مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس گفت: در حقیقت اسراییل به وسیله اسلحه و توپ و تانک آمریکا انسان می کشد. قاتل زنان و کودکان مظلوم غزه آمریکا است. جنایتکار اصلی آمریکا است. ملت ما آمریکا را شناخته، دنیا هم باید بشناسد. نتیجه خوب این جنایت ها این است که ملت ها را بیدار کرده است حتی در کشورهای غربی که مسلمان هم نیستند، برخی به صحنه آمده اند و اعتراض کرده اند. این ملت ها باید با دولت هایشان بجنگند، باید هر صهیونیستی که در خیابان دیدند نابود کنند، باید امنیت را از آنها بگیرند، سفارتخانه هایشان باید به آتش کشیده شود. ملت آمریکا باید از دولتش انتقام بگیرد. باید دنیا از آمریکا متنفر گردد.
خطیب جمعه خمینی شهر ادامه داد: مطمئنا این جنایت ها ریشه اسراییل و آمریکا را خواهد کند. این کشت و کشتارها باعث می شود مسلمانان قوی تر به صحنه بیایند. فرهنگ ما این است که بکشید ما را تا ملت ما بیدارتر شود. مطمئنا روزی آمریکا و اسراییل از صحنه روزگار محو می شوند.
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به 5 مرداد سالروز برگزاری اولین نماز جمعه به امامت آیت ا... طالقانی در سال 1358 گفت: به محض ورود پیامبر اسلام(ص) به مدینه که هنوز سوره جمعه نازل نشده بود، ایشان اولین نماز جمعه را اقامه نمود. پیامبر(ص) این سنت حسنه را تاسیس نمود و خداوند با نزول سوره جمعه آن را امضا کرد. از بزرگترین عنایات خداوند بر جمهوری اسلامی همین نماز جمعه ها است. نماز جمعه پشتیبان نظام است.
نماینده ولی فقیه افزود: نماز جمعه فریضه ای فراموش شده است که ظلما از ما گرفتند و شیعه خیلی خسارت دید که نماز جمعه را از دست داد. وجوب این فریضه مبنای فقهی و قرآنی دارد. نماز جمعه واجب تعیینی است نه تاخیری.
امام جمعه خمینی شهر در پایان گفت: عید فطر برای آن است که مسلمانان از اینکه توانسته اند یک ماه عبادت خدا را به جا بیاورند خوشحالند. نماز عید ساعت 7 صبح روز عید در مصلی اقامه می گردد. دعوت می شود نماز را در مصلی بخوانید نه به صورت پراکنده و در مساجد.

معاون وزیر امور خارجه در مراسم نماز جمعه خمینی شهر:
داعش محصول یک توطئه ضد اسلام است

  معاون پارلمانی وزیر امور خارجه نیز به عنوان سخنران پیش از خطبه ها در این مراسم به ایراد سخنرانی پرداخت.
دکتر حسن قشقاوی با اشاره به گروه داعش گفت: در بیشترین آمار، شمار افراد این گروه 5 هزار نفر اعلام شده و برای مردم جهان این سوال وجود دارد که این تعداد چگونه شهر موصل را تصرف و پنج استان عراق را در کمترین زمان مورد یورش قرار دادند.
وی با بیان اینکه نباید ساده لوحانه به موضوع داعش نگاه کرد، گفت: نفوذ اینتریتی این گروه در دنیا برای جذب و فراخوان جوانان ساده لوح از قلب اروپا، آمریکا و آسیا جای سوال و تحلیل دارد، که آیا یک شبکه قوی غربی از آنها حمایت نمی کند؟ قشقاوی با بیان اینکه نظام ما وجود و تشکیل القاعده و گروه داعش را به سادگی و ساده لوحانه نگاه و باور نکرده، اظهارکرد: هدف از تشکیل گروه داعش ایجاد جنگ طایفه ای بین مذهب شیعه و سنی و پیشبرد اهداف استکبار در منطقه است.
وی با بیان اینکه به برکت وجود رهبر معظم انقلاب، امروز نظام ما در انسجام کامل است و بین ادیان اهل کتاب و مذاهب مختلف در کشور ما وحدت وجود دارد، گفت: باید انسجام بین مذاهب و ادیان دینی در سطح شهرستان ها، استان ها و کشورمان تقویت و حفظ و از اختلاف پرهیز شود.
قشقاوی همچنین با اشاره به مذاکرات هسته ای و شرایط جهانی افزود: دستگاه دپیلماسی کشور راهکاری جز مقاومت در مقابل دستگاه های دپیلماسی غربی ندارد.
وی اظهار کرد: تیم مذاکره کننده هسته ای مثل رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، مقابل زیادخواهی طرف غربی ایستادگی کرده، و برای حفظ منافع نظام و انقلاب منطق قوی و استدلال دارد.
معاون وزیر امور خارجه گفت: تیم مذاکره کننده هسته ای در چارچوب نظام و انقلاب هرگز یک قدم از مواضع حق و قانونی ملت ایران عقب نشینی نمی کند.