گفتگو با اعضای شورای چهارم حسن صالحی

ارسال در در شهر

 اعضای شورای چهارم از همان روزهای بعد از انتخابات کمر همت بستند و کار خود را آغاز كردند. گفتگو با اقشار مختلف مردم، دیدار با مسوولان، بازدید از پروژه های شهر، شرکت در جلساتی که جوانان به شکل خودجوش برگزار می کنند و... از جمله اقدامات 13 عضو شوراي چهارم بود.
اما اعضاي شورا علاوه بر استفاده از خرد جمعي براي تصميم گيري در مورد مسائل شهر، هر كدام نيز داراي علائق، ديدگاهها و انگيزه هاي ورود به شورا هستند و هر يك از زاويه نگاه خود، برخي مسائل را اولويت شهر مي دانند.
فرصت مدتي پس از اعلام نتايج انتخابات شوراي شهر، به تدريج با تمامي منتخبين دوره چهارم تماس گرفت تا ضمن حضور در دفتر نشريه و آشنايي با روند كار فرصت و فرصت آنلاین در اين سالها، مردم را از ديدگاههاي خود و برنامه هاي شوراي چهارم آگاه كنند. در اين زمينه خبرنگار فرصت 6 سئوال مشترک به قرار زیر از اعضاء پرسید که در شماره 102، پاسخ های آقایان کیانی، پورشریعت، شجاعی و خانم پریشانی و در شماره103  پاسخ های آقایان صالح درخشان، بهروز هارونی و محمود هارونی را به طور جداگانه خواندید. در این شماره پاسخ های آقای حسن صالحی را می خوانید. گفتنی است به دليل حجم اشتغالات و جلسات اعضاي شورا، امكان گفتگو با 5 عضو دیگر (آقایان خلیلی، املایی و رحیمی، و خانم ها حیدری فر و ستاره) علیرغم پیگیری های فراوان میسر نشد و این گرامیان هر زمان که مایل باشند فرصت به انعکاس دیدگاههای آنها در خصوص سئوالات مزبور خواهد پرداخت. نزدیکی بسیاری از پاسخ های اعضای شورا به یکدیگر، گویای اتحاد و اجماع اعضا در حل مشکلات مردم است. از جمله آنکه همه اعضای شورا، تلاش برای ایجاد درآمد پایدار را از اولویت های کار شورای چهارم می دانند.
سئوالات فرصت از اين قرار بود:
مهم ترین انگیزه تان برای ورود به عرصه انتخابات شورا چه بود؟ / 5 اولویتی که باید در دستور کار شورای چهارم قرار بگیرد را چه مي دانيد؟ / برای حل معضل درآمد شهرداری چه بايد كرد؟ / نظرتان در رابطه با سند چشم انداز 1404 خمینی شهر چیست؟ / به مردم قول می دهید در پایان دوره چهارم با کدامیک از معضلات فعلی دست به گریبان نباشند؟


 حسن صالحی.

برای یک رسانه پرداختن به معضلات اجتماعی و فرهنگی بر ارائه گزارشات کار اولویت دارد
حسن صالحی یکی دیگر از اعضای شورای دوره چهارم با حضور در دفتر نشریه و آشنایی با نحوه کار و فعالیت دست اندرکاران نشریه و سایت فرصت گفت: یک رسانه وظیفه دارد به انعکاس مطالبی بپردازد که مشکلی از مشکلات مردم را حل کند. وی با اشاره به معضلات عدیده اجتماعی در جامعه به افزایش روزافزون طلاق در خمینی شهر اشاره کرد و گفت: نشریه فرصت باید در زمینه پیشگیری از وخیم تر شدن اوضاع در این زمینه گام های موثری بردارد. صالحی ادامه داد: حتی اگر بشود از وقوع یک طلاق هم پیشگیری کرد، بسیار ارزشمند است. از نظر این عضو شورا یک رسانه محلی وظیفه دارد در جهت حفظ آبرو و وجهه شهر نهایت تلاشش را بکند و در کنارش مسوولانی را که عملکرد ضعیفی دارند را نیز به چالش بکشد. وی پرداختن به فرهنگ سازی و آموزش مهارت های زندگی را از جمله وظایف رسانه دانست و گفت: اینگونه مطالب نسبت به پرداختن به گزارش کار ادارات و نهادها اولویت زیادی دارد.

 

5 اولویت
وی انگیزه خود از حضور در عرصه انتخابات شورای شهر را خدمت به مردم عنوان کرد و افزود: از آن جایی که با تمام نقاط شهر آشنایی کامل دارم، با مردم در ارتباط بوده ام و به مشکلات شهر واقف هستم این توانایی را در خودم دیدم که وارد این عرصه بشوم و مردم هم لطف کردند و بنده را برگزیدند.
صالحی اولین موردی را که شورای شهر باید به آن بپردازد یافتن راه هایی برای ایجاد درآمد پایدار عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر شهرداری در پایان هر ماه دغدغه این را دارد چگونه حقوق پرسنل خود را بپردازد، زمانی که برای این مشکل چاره ای اندیشیده شود و شهرداری دیگر دغدغه پرداخت هزینه های جاری خود را نداشته باشد می توان برای پروژه های بزرگ قدم برداشت.
وی تکمیل پروژه های نیمه تمام را پیش از آن که به آثار باستانی بپیوندد، اولویت بعدی شورا  دانست و در ادامه احداث پارک هایی در جنوب و شرق شهر را از جمله مهم ترین نیازهای شهرعنوان کرد و گفت: اینکه مردم از همه نقاط شهر مجبورند برای تفریح به شمال شهر سفر کنند هم باعث ایجاد ترافیک می شود و هم آلودگی هوا را به دنبال دارد.
تکریم ارباب رجوع در شهرداری از نقطه نظر صالحی نیز از جمله اولویت ها است. وی راه اندازی سیستم اتوماسیون را برای شهرداری بسیار ضروری عنوان کرد و گفت: در این صورت از حجم انتقاداتی که در این خصوص به شهرداری وارد است کاسته خواهد شد به اضافه اینکه از بروز تخلفات نیز جلوگیری می شود. وی در این باره توضیح داد: در این صورت نیازی نیست که شهروندان برای انجام کارهایشان به شهرداری مراجعه کنند بلکه از بیرون کارهایشان را پیگیری می کنند.
ساماندهی ورودی های شهر نیز از دیگر مواردی است که صالحی روی انجام آن تاکید بسیار دارد. وی در این باره گفت: متاسفانه شهر ما از هیچ سمتی ورودی ندارد و کسی متوجه نمی شود که وارد خمینی شهر شده است. این عضو شورا  ورودی ها را  فرصت خوبی برای معرفی مشاهیر و قابلیت های شهر به مسافران و گردشگران دانست.

 

درآمد پایدار
صالحی که با خبرنگار فرصت گفتگو می کرد درباره راه های پیشنهادی اش برای ایجاد درآمد پایدار با تاکید بر اینکه در این باره باید نظر نخبگان و جوانان را جویا شد، گفت: به عنوان مثال راه اندازی نمایشگاه سنگ و فراهم کردن فرصتی برای صادرات سنگ از خمینی شهر  و تبدیل کردن آن به قطب صادرات سنگ را از جمله راه های ایجاد درآمد برای شهرداری عنوان کرد. صالحی ساماندهی چشمه لادر به عنوان یک مکان فرهنگی تفریحی به منظور جذب گردشگر را نیز از جمله راهکارهایی دانست که می تواند در این زمینه راهگشا باشد.  


 
سند چشم انداز 1404
وی درباره سند چشم انداز 1404 و اعتقادش به استفاده از آن گفت: به طور کلی به داشتن برنامه اعتقاد دارم اما از آن جایی که این سند باید به مدت 10 سال در دستور کار شورا قرار بگیرد لازم است تا اصلاحاتی در آن صورت داد چراکه دچار ضعف های است  و همه نقاط شهر در آن دیده نشده است.  

 

معضلات شهر
صالحی در پاسخ به آخرین سوال خبرنگار فرصت مبنی بر اینکه به مردم قول می دهید در پایان دوره چهارم با کدام مشکلات فعلی روبرو نباشند، گفت: به مردم قول می دهم برای تحقق یافتن قول هایی که در زمان تبلیغات به آن ها داده ام مصر باشم البته مردم عزیز این را هم در نظر داشته باشند که تصمیمات شورا بر اساس اجماع 13 نفر و خرد جمعی خواهد بود. وی در ادامه افزود: آن چه که می توانم به مردم قول بدهم این است که اتوماسیون شهرداری را راه اندازی می کنیم و همچنین انشااله در پایان این دوره راه حل هایی برای ایجاد درآمد پایدار پیدا کرده و به اجرا درآورده ایم.