فروش لقمه‌های سالم در مدارس

ارسال در در شهر

سعید باقری26 آبان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا ضمن اعلام حذف واحد بوفه از مدارس اظهار کرد: براین اساس پایگاه‌های تغذیه سالم جایگزین واحد بوفه در مدارس کشور و اصفهان شده‌اند.
وی حذف واحد بوفه از داخل مدارس را به دلیل فروش برخی خوراکی‌های غیرمجاز که برای سلامتی دانش‌آموزان چندان توصیه نمی‌شود، اعلام کرد.
رییس گروه بهداشت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: بر اساس دستور العمل ابلاغ شده به مدارس، پایگاه‌های تغذیه سالم تنها مجاز به فروش برخی اقلام از جمله خشکبار، خرما، انواع مغزها و دانه‌ها از نوع کم نمک یا بی نمک، شیر و فرآورده‌های شیری، بستنی (به جز بستنی یخی)، انواع نوشیدنی‌ها، آب معدنی، دوغ بدون گاز صنعتی، انواع میوه‌ها، بیسکوییت از نوع سبوس‌دار و کلوچه هستند.
به گفته باقری فروش هرگونه خوراکی اعم از چیپس، پفک، یخمک، لواشک و ساندویچ‌هایی هم چون فلافل، سوسیس و کالباس توسط این پایگاه‌ها غیرمجاز بوده و با متخلفان پس از یک بار تذکر، برخورد قانونی خواهد شد.
باقری یادآورشد: در دستورالعمل پایگاه‌های تغذیه سالم به سه نکته کد قوانین، بهداشت محیط و متصدی فروش توجه ویژه شده است که باید این دستورالعمل‌ها مورد توجه مدیران مدارس قرار گیرد.
وی همچنین از فروش لقمه‌های سالم در پایگاه‌های تغذیه سالم مدارس اصفهان خبر داد و گفت: در سال تحصیلی جاری، لقمه‌های سالم پیش ثبت‌نام نمی‌شود بلکه به صورت آزاد در پایگاه‌های تغذیه مدارس فروخته می‌شوند.
باقری در خاتمه هدف از اجرای این طرح را فرهنگ سازی به منظور استفاده خانواده‌ها از خوراکی‌های سالم برای دانش‌آموزان خود عنوان کرد.
 گفتنی است صفحه بهداشت وسلامت دو هفته نامه فرصت گزارش مبسوطی دراین مورد تهیه نموده وجایگاه علمی ودرست  صبحانه ومیان وعده را از نظر دکتر کیانی مسول واحد تغذیه شبکه بهداشت خمینی شهرآورده است که درشماره آتی چاپ خواهد شد .