خمینی شهر در آیینه رسانه ها

ارسال در در شهر

oregon-scientific- موفقیت بانوان خمینی شهر در ورزش

- مرمت و بازسازی کبوتر خانه جوی آباد

- پایان مرمت یک اثر باستانی در خمینی شهر

موفقیت بانوان خمینی شهر در ورزش

دوشنبه 10 بهمن، روزنامه كيهان: از سوي اداره بهزيستي خميني شهر و با همكاري هيات جانبازان و معلولين شهرستان، مسابقه واليبال نشسته معلولين با شركت 5 تيم برگزار شد كه در پايان تيم هاي اصفهان، خميني شهر و شهداي درچه به ترتيب اول تا سوم شدند. به تيم هاي برتر لوح يادبود و جوايزي اهدا شد. همچنين مسابقه تيراندازي با تفنگ بادي بانوان بسيجي خميني شهر با شركت 15 نفر برگزار شد كه در پايان مرضيه برخوردار از پايگاه بقيه الشهدا اول، ليلا جعفري از پايگاه بسيج مكتب الزينب دوم و حديث السادات موسوي از پايگاه مطهره سوم شدند. در پايان به برندگان جوايزي اهدا شد.

مرمت و بازسازی کبوتر خانه جوی آباد

جمعه 7 بهمن، بخش خبری 18 شبکه چهار سیما: کبوترخانه جوی آباد که یادگاری است از دوران ساسانیان در خمینی شهر، مرمت و بازسازی شد. برای مقاوم سازی بدنه ها و دیوارهای این بنای خشت و گلی، 250 میلیون ریال هزینه شده است. درخشان فر رییس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: جمع آوری فضولات کبوتران به عنوان کود و حس محبت انسان ها به حیوانات از اهداف ساخت این نوع بناها در گذشته بوده است. به گفته کارشناسان ضخامت دیوارها نشان دهنده این است که بنای اولیه ابتدا به صورت برج دیده بانی بوده و بعدها تبدیل به کبوتر خانه شده است. - این اثر کهن آبان سال 1384 به شماره 13612 به ثبت آثار ملی ایران رسید.

پایان مرمت یک اثر باستانی در خمینی شهر

شنبه 8 بهمن، واحد مرکزی خبر اصفهان: مرمت و بازسازی کبوترخانه تاریخی دستگرد قداده خمینی شهر پایان یافت. برای مرمت این بنای خشتی از آثار دوره صفویه یک میلیارد ریال هزینه شده است . رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خمینی شهر گفت: هر کدام از خشت های این برج 24 سانتی متر است و برای رسیدن به طبقه دوم از 20 عدد پله و برای صعود به سقف بنا از 17 پله به صورت مارپیچ باید عبور کرد. بین طبقه اول و دوم بنا گچ کاری شده تا از ورود مار به داخل برج جلوگیری شود. این برج در روزگار قدیم، محل زیست بیش از 4هزار کبوتر بوده است.

مرمت و بازسازی حمام تاریخی شمس آباد خمینی شهر از آثار دوره قاجاریه پایان یافت

پنج شنبه 6 بهمن، واحد مرکزی خبر شبکه چهار سیما: مرمت و بازسازی حمام تاریخی شمس آباد خمینی شهر از آثار دوره قاجاریه پایان یافت. رییس اداره میراث فرهنگی  صنایع دستی و گردشگری اصفهان گفت : برای سبک سازی، ایزولاسیون و مرمت طاق های این بنا یک میلیارد ریال هزینه شده است. حمام شمس آباد خمینی شهر که همانند دیگر حمام های قدیمی دارای سه بخش سربینه (رختکن)، میاندری (فضای بین سربینه و گرمینه) و گرمینه (گرمخانه) است به صورت طاق و چشمه ای بر ستون های سنگی بنا شده و دارای تزیینات آجری است. این اثر ثبت ملی است.

خبری از دونده اصفهانی!

پنج شنبه 29 دی، خبر ورزشی شبکه سه سیما: تیم ملی دوومیدانی نابینایان و کم بینایان کشورمان در جریان تورنمنت بین المللی کویت ۳ سهمیه ورودی پارالمپیک لندن را به دست آورد... علی الهی دونده اصفهانی در ماده 1500 متر با رکورد 4 دقیقه و 14 ثانیه و 5 صدم ثانیه و کسب مدال نقره سهمیه ورودی مسابقات را به دست آورد...

تیم اسکیت‌ هاکی جاوید‌مهر خمینی‌شهر

شنبه 8 بهمن، خبرگزاری فارس: رییس هیات اسکیت استان اصفهان گفت: در هفته آینده این هیات شاهد حضور تیم بانوان اسکیت ‌هاکی اصفهان در رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های کشور است. وی با بیان اینکه تیم اسکیت ‌هاکی خمینی‌شهر برای هیات اسکیت استان اصفهان از اهمیت خاصی برخوردار است، تصریح کرد: تیم اسکیت‌هاکی خمینی‌شهر قطب این ورزش در استان اصفهان است. گفتنی است تیم اسکیت‌هاکی جاوید‌مهر خمینی‌شهر به مدت دو روز در رقابت‌های اختتامیه لیگ برتر اسکیت ‌هاکی باشگاه‌های کشور شرکت کرده و در جایگاه سوم قرار گرفت.

کشف و امحا مواد غذایی فاسد

پنجشنبه 6 بهمن، خبرگزاری ایرنا: بازرسان بهداشت محیط شبكه بهداشت و درمان خمینی شهر در راستای اجرای برنامه زمانبندی طرح ناظم شهرستان از 58 مركز تهیه و توزیع مواد غذایی از جمله رستوران، كبابی، طباخی، كارگاه قنادی، سوپر و خواربارفروشی بازرسی كردند و در این نظارت ها مواد فاسد و تاریخ گذشته كشف شد.