تحميل و تهديد

ارسال در در شهر

sarmaghaleاز زماني كه نشريه فرصت در خردادماه سال 1389 شروع به فعاليت نمود و سعي كرد كه در عرصه اطلاع رساني و بالابردن سطح آگاهي هاي جامعه حركت كند، با توجه به شناختي كه از وضعيت سياسي و اجتماعي شهرستان داشتيم و نوع انتظاراتي كه بصورت هاي مختلف مطرح مي شد، مشي نشريه با در نظر گرفتن جميع جهات بر اين بود كه بصورت مستقل و بدور از جهت گيري هاي سياسيِ مورد توقع اشخاص حركت نمايد و آنچه كه براي نشريه از درجه بالاي اهميت برخوردار است اين است كه به مسائل اساسي و بنيادين شهر توجه نموده و سعي در مطرح نمودن آنها داشته و مطالبات مردمي را دنبال نمايد و از وارد شدن به جريانهاي سياسي خودداري كند. سابقه دو سال و چند ماهه فعاليت نشريه همين ادعا را بخوبي تأييد مي نمايد ولي علي رغم تأكيد مسئولين نشريه در قول و فعل در اينكه بصورت مستقل عمل مي كنند و هيچ گونه تحميلي را نمي پذيرند و در چهارچوب سياستها و برنامه هاي خود عمل خواهند كرد، اشخاص و گروههايي به طرق مختلف سعي بر تحميل نظريات خود دارند و تلاش مي كنند از اين موقعيتي كه فرصت پيدا نموده بنفع خود بهره بجويند و زماني هم كه با مقاومت مواجه مي شوند به تهمت متوسل شده و مطالب خلاف واقع را به نشريه نسبت مي دهند. اين مسئله در آستانه انتخابات نهم مجلس شوراي اسلامي پررنگ تر شده و بصورتهاي پنهان و آشكار، خود را نمايان كرده و حتي بعضي وقت ها كه از تحميل و تهمت نااميد مي شوند و احساس مي كنند نمي توانند راهي پيش ببرند زبان به تهديد  گشوده و فرصت را تهديد به بستن مي كنند و براي ما قابل درك نيست كه اين همه فشار براي چيست؟

آيا اگر يك نشريه محلي بر اساس منافع همه مردم حركت كرد نه براي منافع اشخاص و گروههاي خاص، بايد اينگونه مورد هجوم واقع شود؟ و اگر اين اشخاص و گروهها ادعا مي كنند كه مي خواهند به مردم خدمت كنند، راه رسيدن به جايگاه نمايندگي مجلس، معرفي خود و برنامه هايي است كه قابليت اجرايي هم دارد نه  علوي شعار دادن و اموي عمل كردن.

لذا مي گوئيم نشريه فرصت بر اساس تشخيص خود عمل مي كند و به هيچ وجه تحت تأثير اينگونه القائات قرار نمي گيرد و براي خوش آمدن و ناراحت شدن كسي كار نمي كند بلكه براي منافع نظام و مردم تلاش نموده و در چهارچوب قانون مطبوعات و ساير قوانين كشور و اخلاق مطبوعاتي به وظيفه خود عمل نموده و در اين راه با اخلاص و استعانت از خداوند متعال، محكم و استوار بدون هيچ گونه خللي به فعاليت خود ادامه خواهد داد.

در پايان اين را هم تأكيد كنم كه استقلال داشتن نشريه به معني بستن راه براي شنيدن نظريات و ديدگاههاي مختلف نيست بلكه بر اساس اين آيه قرآن است كه مسلمانان را دعوت به شنيدن همه اقوال مي كند و از آنها مي خواهد بهترين را انتخاب نمايند.

از خداوند متعال مي خواهيم توفيق شناخت وظيفه و عمل نمودن به آن را به همگان از جمله دست اندركاران فرصت عطا نمايد.