لزوم آموزش استفاده از وسائل ورزش پارک ها

ارسال در در شهر

pishnahadطی یک اقدام مفید و مناسب، ده ها وسیله ورزشی در پارک ها و بوستانهای شهر نصب گردیده است که جای تشکر دارد و امیدواریم شهروندان عزیز به این نکته توجه کافی داشته باشند که این وسایل از پول آنها تهیه شده است و حساسیت آنها به اموال عمومی و بیت المال قاعدتاً بایستی بیشتر از اموال شخصی باشد و نسبت به خفظ و حراست و اتفاده صحیح از آنها کوشا باشند.

اصولاً این حساسیت و توجه به اموال عمومی از شاخصه های فرهنگ و توسعه یافتگی جومع می باشد که در قضاوت در مورد سطح فرهنگ عمومی در نظر گرفته می شود که والدین ویژه آموزگاران محترم در مدارس حتماً لازم است آموزش های لازم را در این موارد داشته باشند.

 

اما برای حفظ و بهره وری مناسب از این گونه وسائل سازمانهای مسؤول نیز وظایفی به عهده دارند و باید بسترهای کار را فراهم کند کهدرموردلوازم ورزشی نصب شده در پارک ها هم این موضوع صادق است.

با این مقدمه سه پیشنهاد مشخص در مورد حفظ و حراست و نیز استفاده بهینه از لوازم مذکور ارائه شده است که انتظار توجه و بررسی آنها توسط سازمان مربوطه در شهرداری و نیز تربیت بدنی و هیأت ورزشهای همگانی می رود و توضیحات و جوابهای کتبی آنها جهت انعکاس در همینمجموعه مفید خواهد بود.

 

اما پیشنهادها:

1-    هر کدام از وسائل نصب شده احتمالاً نام خاصی دراد و کاربرد و عدم کاربرد و نیز روش درست و علمی استفاده از دستگاه که به معنی نیاز به آموزش استفاده از آنها را مطرح می سازد. مثلاً وسیله ای ممکن است برای افرادی که مشکلات زانو دارند ضرر داشته باشد. نتیجه اینکه لازم است هر وسیله ای اگر اسم هم ندارد با شماره ای مشخص و طرز استفاده و فواید و ضررهای آن مثلاً روی تابلو علام گردد و یا از طریق سایت فرصت و آموزش چهره به چهره در محل آموزش داده شود.

2-    از طرف سازمان مربوطه سرکشی های مترب و با برنامه مثلاً هفتگی یا ماهانه به دستگاه ها انجام گیرد و قطعات معیوب و فرسوده تعویض گردد و سرویس احتمالی انجام گیرد وگرنه عیب کوچکی منجر به ناکارایی و نهایتاً نابودی دستگاه خواهد شد.

3-    از افراد داوطلب یعنی دانش اموزان و دانشجویان و ورزشکاران در ساعات معینی آموزش به افراد داوطلب داده شود که البته فرد آموزش دهنده نباید با لباس خاص و مارک خاصی مشخص باشد.