مسؤولان نخوانند ... 58

ارسال در در شهر

m-nakhanand نیازمندی‌های این شماره: نماینده پیگیر!

 نظرسنجی این شماره: چرا پارک بهشت؟

 

 شرمندگی واسه فاطمه هم تنبان نمی‌شه!

 

 تشابه 300 و 3000 !

 شَرخَر تو اتوبوس واحد!

 یه سناریوی دیگه واسه خمینی‌ شهر!

*** 

نیازمندیهای این شماره: نماینده پیگیر!

 به یه نماینده واسه پیگیری مراحل اداری و استانی مهم شهرستان خمینی‌شهر نیازمندیم. ترجیحاً مردی با کفش ‌های آهنی و رویی شبیه سنگ‌پای قزوین واسه گرفتن حق و حقوق خمینی‌شهری‌ها!

از طرف مدیرکل دفتر فنی استانداری! 

***

نظرسنجی این شماره: چرا پارک بهشت؟

 به نظر شما علت انتخاب محل اعدام هفته گذشته یعنی پارک بهشت چه بود؟

الف) پس از اعدام، مجرمان سریع برند بهشت!

ب) بازدید همگانی از بیمارستان تاریخی منظریه (سمت راست پارک)!

ج) سلامی از راه دور به پروژه نیمه‌کاره مسکن مهر (سمت چپ پارک) و اعاده مصیبت برای اعضای مسکن مهر!

د) باغ هاي محل جنايت عبرت بگيرند؟ (سمت چپ پائين تر از پارك)!

هـ) تبدیل کردن این پارک به مکانی تاریخی برای همیشه!

و) یادآوری اعدام هر بار که به پارک می‌ روی!

ز) سایر موارد

نظراتتون را به دفتر نشریه «فرصت» ارسال کنید یا در وبلاگ «اصلاح‌گر» قرار بدید.

***

شرمندگی، واسه فاطمه هم تنبان نمیشه!

 تو شماره قبل مطلبی با عنوان «سهم خمینی‌شهر از پروژه‌های استان اصفهان» چاپ شده بود که تو اون پروژه‌های افتتاح شده تو هفته دولت (شهریورماه) بین چند شهرستان استان مقایسه شده بود. من از عمو صمصام معاون استاندار و دیگر بروبچ و مسؤولان استانی تقاضا دارم این مطلب را با دقت و تأمل بخونند و هِی نیایند اینجا اظهار پشیمونی کنند و بگند «شرمنده‌ایم»! شرمندگی واسه فاطمه هم تنبان نمی‌شه چه برسه به شهرستانی با بیش از 300 هزار نفر. بابا! خب شهرستان خمینی‌شهر را هم سوار قطار پیشرفت استان کنید تا بفهمید پیشرفت کجا خوابیده؟ تا ببینید جوونای خمینی‌شهری چه استعدادهایی دارند و اگه بستر مناسبی پیدا کنند، می‌تونند کولاک کنند. مسؤولان استانی! کمی واقع‌بین و منصف باشید. مسؤولان شهرستان! شما هم کمی وظیفه‌شناس و دلسوز باشید!

***

همهچی آرومه!

 ما که بالاخره نفهمیدیم آمار جرایم تو خمینی‌شهر پایینه یا بالاست. تو مصاحبه شماره قبل فرمانده نیروی انتظامی شهرستان اینقدر بالا و پایین کرد که فکر کنم خبرنگاره هم نفهمید چی شد؟ بابا بی‌خیال! به قول حمید طالب‌نژاد تو اخراجی‌های3: همه‌چی آرومه تو به من دلبستی، این چقدر خوبه که تو کنارم هستی، همه‌چی آرومه غصه‌ها خوابیدند، همه‌چی آرومه من چقدر خوشحالم...!!!

***

تشابه 300 و 3000 !

 تو تیتر شماره قبل همین نشریه کلمه «300 پلاک زمین» اومده بود. اخیراً هم یه روزنامه دیگه دیدم که تو تیتر اولش کلمه «3000 میلیارد اختلاس» درج شده بود. نمی‌دونم چرا یه لحظه با دیدن تیتر دوم به یاد 300 پلاک زمین افتادم که سازمان مسکن و شهرسازی به شهرداری خمینی ‌شهر پس نمی‌ده. اصلاً فکر کنم قضیه اختلاس یه ربط‌هایی به زمین‌های حق خمینی‌شهر داشته باشه. تو مسأله اختلاس به ملت ظلم می‌شه تو قضیه سازمان مسکن هم به ملت خمینی‌شهر. ظلم ظلمه فرقی نمی‌کنه! شایدم فقط تشابه 300 و 3000 باشه!

***

شَرخَر تو اتوبوس واحد!

 بازم دم اتوبوسرانی خمینی شهر گرم! یکی از دوستان به یزد سفر کرده بود، می‌گفت اتوبوس‌های این شهر که مرکز استانه، هنوز بلیط کاغذی می‌گیرند، تا ساعت هفت و ربع شب هم بیشتر کار نمی‌کنند و بعدش شب، بوس، لالا! تازه دستگاه‌های اتوبوسش مربوط به عهد بوقه و مثل اینکه سوار قطار شده باشی، تَلَق تَلَق! خلاصه آدم قدر نعمت را اینجاها متوجه می‌شه. اینا را نوشتم تا سازمان اتوبوسرانی خمینی‌شهر فکر نکنه ما فقط بلدیم انتقاد کنیم و می‌خواهیم حالش را بگیریم! مخصوصاً اخیراً که تمامی اتوبوس‌های این سازمان مجهز به سیستم الکترونیکی شده و به قول شهردار گام بزرگی در ایجاد یه شهر الکترونیکی برداشته شده. دمشون گرم! البته هنوز بداخلاقی‌ها و بدحرف زدن‌های برخی رانندگان اتوبوس که یالّا کارت بزن و... سر جاش هست. تازه همون‌طور که قبلاً گفتیم انتظار می‌ره که با افزایش کرایه‌ها، کیفیت سرویس‌دهی سازمان اتوبوسرانی بهتر بشه. ولی متأسفانه کیفیت، بهتر که نشده هیچی تازه مشاهده می‌شه بعضی راننده‌ها اشخاصی تو مایه‌های «شَرخَر» را سوار اتوبوس می‌کنند تا با بددهنی و له کردن شخصیت افراد، مسافران را مجبور به زدن کارت بکنند!

***

مجازات اونایی که این سفره را پهن کردند!

 می‌بینیم که دستگاه قضا تو این شهرستان هم داره یه خودی نشون می‌ده و اون صفه (صف قاچاقچي هاي اعدامي) هم داره تکون می‌خوره. البته بعضي دوستان مي گفتند چرا اعدامي هاي اين صف دادستان سابق همش افغاني اند؟!

اما به هر حال! امیدواریم بعد از اعدام چهار مجرم جنایت «باغی» نوبت به مجازات باعثان و بانیان این حادثه برسه؛ یعنی اونایی که این سفره را پهن و جوونای مردم را تحریک کردند و درواقع اونا بودند که این سناریو را به نفع بعضیا کلید زدند!

***

یه سناریوی دیگه واسه خمینیشهر!

 مثل اینکه این بعضي مسئولان اصفهانی دست بردار نیستند. زاینده ‌رود را که خشک و نابود کردند رفت، حالا چشمشون به باغات ما خورده، می‌خواهند را هم ترتيب اونا رو هم بدهند! قضیه اینه که مسؤولان استانی تصمیم گرفته‌اند پایانه مسافربری بزرگ غرب اصفهان را که یکی از مصوبات سفر ریاست جمهوریه، بسازند. خوبه اما کجا؟ تو شهرستان خمینی‌شهر. اشکال نداره اونا به ما بی‌مهری می‌کنند، ما خمینی‌شهری‌ها که خیلی مهربونیم. حالا کجای خمینی‌شهر؟ طرف‌های محله هرستان؛ اون هم به قیمت تخریب و نابودی بسیاری از باغات اونجا! شاید هم مي خوان با اين نقشه، باغها رو نابود كنن تا ديگه جريان باغ پيش نياد! نه غلام!

***

سیستم ماستمالیزیشن!

 یکی از دوستان فرهنگی انتقاد می‌کرد و از رواج  سیستم ماست‌مالیزیشن(!) تو شهرستان ما می‌گفت. تعریف می‌کرد که چند روز پیش اداره آموزش و پرورش شهرستان جلسه‌ای تشکیل داده بود با عنوان «گردهمایی مدیران و رابطان نماز». سخنران این برنامه هم مشاور اسبق وزیر و خادم آستان قدس رضوی بود. همه انتظار داشتند تو این جلسه راهکارهایی درمورد نماز مدارس بیان بشه تا بشه فرهنگ نماز را بین دانش‌آموزان رواج داد. اما تو این سخنرانی از هر چیزی سخن گفته شد غیر از نماز دانش‌آموزان! خب بابا چند تا راهکار پیشنهاد بدید تا مدیران و رابطان بتونند دانش‌آموزان را به نماز خوندن ترغیب کنند. این همه هزینه شده، مدیران و رابطان نماز مدارس جمع شدند، آخرش چی شد؟ پس جلسه تشکیل دادی که چی؟ مگه جلسه قرض داری؟ سخنران زیاد داری؟ نمی‌دونی بودجه را کجا مصرف کنی؟ برداشتی سخنران را از اون سر کشور آوردی که چی؟ واقعاً هدف شما از برگزاری این جلسه چی بوده؟ اقلاً عنوان جلسه را عوض کن. شاید هم می‌خواستی از سیستم ماست‌مالیزیشن(!) استفاده کنی!

***

کسانی که قراره بزنند تو کار وکیل وکلایی!

 یه دانش‌آموز منظم وظیفه‌اشه که هر روز سر وقت به مدرسه بره. اگه دانش‌آموز سر وقت به مدرسه بره تشویقش نمی‌کنند، چون به وظیفه‌اش عمل کرده اما اگه دیر بره توبیخش می‌کنند، چون تخلف کرده. یه نماینده مجلس هم موظفه هر هفته به حوزه انتخابی خود سر بزنه. نماینده باید به وظیفه‌اش عمل کنه و هر هفته به حوزه انتخابی خود سر بزنه. پس رأی اورده واسه چی؟ اینا گفتیم تا کسانی که قراره بعداً بزنند تو کار وکیل وکلایی کف کار دستشون بیاد. فعلاً رخصت!