مسؤولان نخوانند ... /54

ارسال در در شهر

m-nakhanand نیازمندی‌های این شماره!

- مثل اینکه کسی تو شهر نیست!

- هفدهم مرداد هم آمد و گذشت و دیگر هیچ!

-و ...

 

نیازمندیهای این شماره!

ü   به یه اسم تَر و تمیز نیاز داریم تا روی «اصغرآباد» بگذاریم. آخه کلمه اصغرآباد واسه اون وقتی بود که روستا بود، حالا که شهر شده باید اسمش عوض شه.

***

به یاد دکتر! 

ü     زنده نگه داشتن یاد و خاطره علما و بزرگان کار پسندیده ‌ایست. اهالی محله خوزان هم از این کار غافل نشده ‌اند و به هر مناسبتی مثل ماه مبارک رمضان یادی از مرحوم حجت الاسلام و المسلمین دکتر صفارنژاد می‌کنند. گفتیم نفس کار خوب است ولی نمی ‌دونم چرا این اهالی به ديگه بزرگانشونم اينطور اهميت نمي دن. این همه عالم و روحانی برجسته تو این محل زندگی کرده‌ اند بالاخص شهید محراب آیت ا... اشرفی خوزانی که تو کشور مشهوره ولی می ‌بینیم هر سال مثلاً کتابچه ‌های دعاهای ماه رمضان چاپ می ‌شه فقط با عکس دکتر صفارنژاد، هر برنامه‌ای که هست مثل دعای ابوحمزه به یاد دکتر، دعای کمیل به یاد دکتر، زیارت عاشورا به یاد دکتر و.... بزرگان ديگه هم يادتون نره.

ü     ***

مثل اینکه کسی تو شهر نیست! 

ü   مثل اینکه کسی تو شهر نیست! بابا! تاریخ اثبات کرده هر جا «مظلومی» بود حتماً «ظالمی» هم وجود داشته که به او «ظلم» کرده. حالا که داره هر روز بیشتر از دیروز به خمینی ‌شهر ظلم می‌شه، چرا مسؤولان به این فکر نیستند که جلوی ظلم را بگیرند؟ مگه نه اینه که «کونوا لِلظّالِمِ خَصماً وَ لِلمَظلومِ عَوناً»!

***

سوءاستفاده از عواطف انسان دوستانه! 

ü   مراسم زیبای «جشن گلریزان» یکی از مراسمیه که امسال هم تو ماه مبارک رمضان تو شهرستان ما برگزار شد. هر ساله تو این جشن حدود 100 میلیون تومان از خیّران شهرستان جمع ‌آوری می ‌شه و تعدادی از زندانیان جرایم غیرعمد آزاد می ‌شند. به صورتی که خمینی شهر تو کل کشور تو این جشن رتبه اول را داره. پارسال هم یکی از مسؤولان شهرستان تو گفتگو با خبرگزاری ایرنا کلی پُزش را داده بود، نشریه «فرصت» هم تو شماره 29 چاپش کرد. جالبه که تو همین گفتگو به میزان جرم و جنایت اشاره و گفته شده که تو این شهرستان دو جرم موادمخدر و ایراد ضرب و جرح عمدی تو رتبه اول و دوم قرار داره!

آهای مسؤولان! چرا باید یه نفر مجرم جرایم غیرعمدی به جرم نداشتن پول تو زندان بمونه؟ پس وظیفه حکومت اسلامی چیه؟ آیا وظیفه حکومت اسلامی نیست که به فکر مجرمان جرایم غیرعمد باشه و از بیت‌المال واسه اونا خرج کنه؟ شما پول‌ هایی که از طریق جشن گلریزان و اینا به ‌دست می‌آید، خرج امور فرهنگی و عمرانی شهرستان کنید تا میزان جرایم کم بشه.

***

هفدهم مرداد هم آمد و گذشت و دیگر هیچ! 

ü   هفدهم مرداد هم آمد و گذشت و دیگر هیچ! باز اقلاً پارسال یه جلسه کوچولویی تو شهرداری توسط شهردار سابق و یکی تو فرمانداری توسط فرماندار سابق واسه تقدیر از اونایی که تو شهرستان به کار خبرنگاری و توزیع روزنامه و اینا مشغول بودند، برقرار شد. امسال با تداخل روز خبرنگار و ماه مبارک رمضان مثل اینکه روزه همه مسؤولان را برده بود و کسی یادش نبود همچین روزی هم وجود داره. باز به راکت‌ های اهدایی پارسال!

***

احداث یه مسجد کوچولو! 

ü   با انتشار مطلب «مصائب یک مصلی» دیگه فکر نکنم درمورد مصلی حرفی مونده باشه. اینکه هنوز واسه احداث مصلای خمینی ‌شهر اقدامی نشده جای تعجب نداره. با این مسؤولانی که شهرستان ما و استان ما داره، نباید توقع احداث یه مسجد کوچولو هم داشت!

***