روند احداث شهرک حمل و نقل خمینی شهر مطلوب نيست

ارسال در در شهر

payanehaبه منظور پيگيري مسائل مربوط به حمل و نقل خميني شهر از جمله حل مشكل تردد كاميون در سطح شهر، احداث پل زير گذر براي عبور و مرور كاميون از جاده كمربندي، آغاز به كار ساخت شهرك حمل و نقل و پایانه و انتقال پایانه فعلی به محل مقرر شده و به منظور تعامل هرچه بهتر مسوولين شهرستان با متولیان مربوطه، جلسه ای با حضور فرماندار، نماينده،شهردار، مدير كل سازمان حمل و نقل استان، اعضاي هيات مديره انجمن صنفي شركتهاي حمل و نقل،‌ انجمن صنفي كاميونداران و هيات مديره شرکت پايانه سازان راه مهر تشکیل و پیرامون مشكلات حمل و نقل در شهرستان و همچنین مشکلات كاميونداران بحث و تبادل نظر شد.

 

 

در ابتدای این جلسه، احمد حقيقي فرماندار، خميني شهر را در بخش حمل و نقل كالا و كاميون از شهرهاي معروف كشور دانست و گفت: این شهر نيازمند سرمايه گذاري است.

فرماندار در ادامه خواستار صداقت مسوولين در انعكاس مشكلات به مردم شد و گفت: مسوولان باید در صورت عدم توانايي برای حل یک مشكل آن را صادقانه با مردم در ميان بگذارند و مردم ما نیز بايد بدانند که مسوولين تلاش خود را در جهت حل مشكلات به كار مي گيرند. وی در پایان صحبت هایش مسوولیت امر حمل و نقل استان را از وظایف سازمان حمل و نقل و پايانه هاي استان دانست و خاطرنشان کرد: همه مسوولين شهرستان آمادگی همكاري با بخش حمل و نقل استان را دارند.

خميني شهر در حمل و نقل در كشور نمونه است

در ادامه جلسه، كارشناس حوزه مربوطه در فرمانداري گفت: با توجه به حساسيت موقعیت استان اصفهان به عنوان شاهراه حمل و نقل كشور، شهرستان خميني شهر يكی از شهرستان های خاص استان محسوب مي شود ولی می بینیم که عليرغم مشكلاتي همچون تراكم جمعیت، كمبود زمين و نزديكي به مركز استان، حق مردم خمینی شهر با وجود پتانسيل هاي قوي در بخش هاي مختلف احيا نشده وعلي رغم امكانات موجود، این شهر هنوز جايگاه شايسته خود را در استان كسب نكرده است. حمصيان با اشاره به درخواست های مکرر کاشان مبنی بر استان شدن با جمعیتی که تنها 12 هزار نفر با خمینی شهر تفاوت دارد، گفت: خمینی شهر در يك سلسله محروميت هايي قرار گرفته كه اميدواريم اين جلسه به حل بخشي از آن كمك كند. حمصیان افزود: خميني شهر در بخش سنگ و حمل و نقل و همچنین در صنعت پوست و روده در سراسركشور نمونه بوده و دارای پتانسیل بسیار خوبی است.

وی ادامه داد: شهرستان بر سر چهار راه شرق به غرب قرار دارد و در نتیجه از حساسيت زيادي در زمینه حمل و نقل كالا و مسافر برخوردار است ولی علی رغم واگذاری زمین برای احداث شهرك حمل و نقل، به نظر مي رسد روند احداث شهرك کند است و ما شاهد پيشرفتي در اين رابطه نبوده ايم و اين مساله تبعات زيادي را به دنبال داشته است. وي همچنین با اشاره به حجم تصادفات در سطح شهرستان اظهار اميدواري كرد موضوع طرح زيرگذر تردد كاميون به شهرستان با همكاري مسوولين دانشگاه صنعتي حل شود.

حمصیان در پایان تاکیدکرد: امروز ما شاهد دغدغه هايی در بخش حمل و نقل شهرستان هستيم که انتظار داريم با مشاركت مسوولين استان و شهرستان اين دغدغه ها كاهش يابد. وی مهمترين دغدغه حمل و نقل شهرستان را احداث شهرك حمل و نقل و پايانه دانست و تاکید کرد: انتظار داریم هر چه زودتر این مشکل مرتفع بشود.

در ادامه این جلسه سيد محمد جواد ابطحي نماینده مردم در مجلس با اشاره به حضور نمايندگان انجمن صنفي كاميون داران و شركت حمل و نقل و ساخت پايانه گفت: موضوعات باید شفاف و با تعامل مطرح و حل گردد. وی پايانه حمل و نقل را یک امتياز براي شهرستان دانست و افزود: رانندگان از سراسر كشور به خميني شهر وارد مي شوند و ما بايد از منافع شهر دفاع كنيم. ابطحی در ادامه ابراز امیدواری کرد که این مسئله با تفاهم مسوولین حل بشود.

در حاشيه:

در اين جلسه، فرماندار خواستار صداقت مسوولين در انعكاس مشكلات به مردم شد و گفت: مسوولان باید در صورت عدم توانايي برای حل یک مشكل آن را صادقانه با مردم در ميان بگذارند. طبيعتاًً يكي از بهترين تريبونها براي انعكاس اين صداقت مسئولين، فرصت است. اما در اين جلسه، نماينده در ابتداي كلام خود، از خبرنگار فرصت خواست تا جلسه را ترك كند و گفت: مسوولين حمل و نقل باید بدون دغدغه و نگرانی از ایجاد حاشیه، راحت حرف هاي خود را بزنند(؟!). وی رو به خبرنگار فرصت گفت:  نتيجه اين جلسه را جهت درج در نشریه فرصت از طريق فرماندار پیگیری کنید. (!) به دنبال اصرار نماینده در حضور مسوولين استان و شهرستان از جمله شهردار، اعضای شورای شهر، دكتر ابطحي استاد دانشگاه و طراح شهرك حمل و نقل و حدود 50 نفر از مسوولين شهرستان و فعالين بخش حمل و نقل، خبرنگار فرصت مجبور به ترك جلسه شد. نماينده بعد از ترك جلسه توسط خبرنگار، دستور خاموش كردن ضبط صوت فرصت را هم صادر كرد! اين در حالي بود كه دقيقاً به هنگام خروج خبرنگار فرصت، رحيمي خبرنگار دفتر نمايندگي صدا و سيما در خميني شهر جهت پوشش خبري، وارد جلسه شد و با هيچ ممانعتي روبرو نگرديد!