در تغيير مديريتي اداره آموزش و پرورش نقشي نداشتم

ارسال در در شهر

 

emam-jomehبه همت معاونت پرورشی اداره آموزش و پرورش و سازمان دانش آموزی این اداره، برای اولین بار یک نشست صمیمی دوروزه میان دانش آموزان منتخب با مسؤولین شهرستان برگزار شد.

در این جلسه که امام جمعه، شهردار، فرمانده نیروی انتظامی، اعضای شورای شهر و مسؤولین آموزش و پرورش حضور داشتند، حجت الاسلام موسی سالمی در پاسخ به سؤال یکی از دانش آموزان در رابطه با تغییر و تحولات مدیریتی اخير در آموزش و پرورش شهرستان با تاکید بر این نکته که نظارت بر اجرای وظایف هیچ یک از مسؤولین دستگاه های اجرایی شهر در حیطه وظایف امام جمعه نیست گفت: روال اداری اش این است که در صورتی که مدیر کل یک دستگاه در استان از امام جمعه در مورد مدیر شهرستان نظری بخواهد، امام جمعه نظر خود را اعلام می دارد.

 

وی در ادامه افزود: جا دارد من اعلام کنم که امام جمعه مسؤول امور فرهنگی شهرستان بوده و وظیفه اش انتقاد و تذکر به مسئولین در جهت اصلاح امور است و عزل و نصب مدیر در حیطه وظایف امام جمعه نمی گنجد و فرماندار مسؤول اجرایی در شهر به حساب می آید. وي تصريح كرد: در این 20 ماه مسؤولیت این جانب در شهرستان، مدیران چندین دستگاه تغییر یافته اند اما بنده به عنوان امام جمعه هیچ اطلاعی از تغییر آنها نداشته ام.

امام جمعه شهرستان افزود:  درصورتی که مردم از عملکرد یک مسؤول ناراضی باشند و از عملکرد یک مدیر به امام جمعه شکایت کنند، بنده ابتدا این اعتراضات را با مسئول در میان می گذارم و در صورت عدم اصلاح، موضوع را با مسؤولین استان مطرح می کنم و باز هم در صورت عدم پیگیری از جانب مدیر کل استان درخواست مردم را به دفتر مقام معظم رهبری ارسال و اعلام می نمایم ولی به صورت مستقیم وارد عمل نمی شوم. وي افزود: بنده اگر از مدیر یا مسؤولی انتقاد داشته باشم و اصلاح نگردد درخطبه های جمعه موضوع را با مردم مطرح کرده و تذکر می دهم همین طور که در خطبه هاي این هفته به عملکرد رئیس جمهور در قضایای اخیر انتقاد نمودم.

حجه الاسلام سالمی در پايان گفت: اگر مدیر آموزش و پرورش با کسی دیگر اختلاف داشته به من امام جمعه مربوط نمی شود.