بیت‌العباس (ع) دستگرد مهیای میزبانی جوانان عاشورایی

ارسال در در شهر

در حالی که به ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) و اهل€Œبیت مظلومش می€Œرسیم خیمه بیت€Œالعباس دستگرد در حال مهیا شدن برای میزبانی جوانان عاشورایی می€Œشود.

خبرگزاری فارس: بیت€Œالعباس (ع) دستگرد مهیای میزبانی جوانان عاشورایی + تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از خمینی€Œشهر، باز صدای گام€Œهای محرم و دل€Œهای عاشق بی€Œقرار، باز محرم و زدودن زنگار از دل€Œها، دوباره ماه محرم شد، ماه غربت و مظلومیت، ماهی که دل€Œها را روانه کربلا و اندیشه€Œها را سوی دشت نینوا متمرکز می€Œکند.

باز کوچه€Œ پس کوچه€Œهای شهر بوی محرم می€Œگیرند، لباس و شال مشکی€Œها بیرون می€Œآیند و حسینیه€Œها و تکایا آماده عزاداری و روضه در سوگ حضرت عشق می€Œشوند.

آری، در حالی که آرام آرام ماه محرم از راه می€Œرسد، مردم هر کوی و برزن در تکاپوی آماده€Œسازی خود و تکایا و حسینیه€Œها هستند تا با استشمام بوی محرم، شور و حال حسینی را بار دیگر به تصویر بکشند.

دستگرد قداده نیز یکی از محله€Œهایی است که مردم و جوانان آن هر ساله در عزای سرور شهیدان آقا اباعبدالله الحسین (ع) مراسم و مجالس پرشوری را به سبک و سیاق خاصی بنابر سنت€Œهای دیرین خود برگزار می€Œکنند.

مردم و به ویژه جوانان و نوجوانان این دیار در ایام محرم، بنا به عشق و ارادت وافر خود به سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع)، به ویژه حضرت اباالفضل (ع) و حضرت علی€Œاکبر (ع) هر ساله از هفته€Œهای قبل خود را مهیای عزاداری و سوگواری آن امام همام می€Œکنند.

اهالی دستگرد قداده با داشتن چهار مسجد و یک حسینیه بزرگ، مراسم€Œهای مختلف عزاداری همچون تعزیه€Œخوانی، راه€Œاندازی دسته€Œجات سینه€Œزنی و زنجیرزنی را برگزار می€Œکنند، برپایی نمایشگاه€Œهای فرهنگی با موضوع محرم و عاشورا نیز از دیگر برنامه€Œها و اقدامات جوانان این محل است که سعی می€Œکنند با برپا کردن آن حال و هوای حسینی را با شور و حرارت خاصی در محل ایجاد کنند.

علاوه بر مساجد و تکایا که در سطح محل مشغول عزاداری در سوگ اباعبدالله (ع) هستند، جوانان این محل نیز بنا به ارادت و علاقه€Œشان به اهل€Œبیت امام حسین (ع) و به ویژه حضرت اباالفضل (ع) و حضرت علی€Œاکبر (ع) سعی می€Œکنند با برپایی خیمه€Œهایی مجزا در مکان€Œهای عمومی و با عزاداری€Œ در زیر آن زنگار از دلشان بزدایند و خود را همراه جوانان دشت کربلا کنند.

یکی از این خیمه€Œها، خیمه «بیت€Œالعباس (ع)» است که توسط تعدادی از جوانان از هفته€Œهای قبل در یکی از مدارس محل و با مجوز آموزش و پرورش برپا می€Œشود، خیمه€Œای که اکثر جوانان محل به آن اعتقاد خاصی دارند و برای برپایی آن از هر طیف و گرایشی با شور و حال ویژه مشارکت می€Œکنند، از نصب پرچم و بنر گرفته تا جارو زدن و پذیرایی از کسانی که در حال برپایی برای خیمه هستند.

خیمه بیت€Œالعباس، یکی از پر شور و حال€Œترین خیمه€Œهای این محل است که در شب€Œهای ایام محرم پذیرای خیل جوانانی است که عاشقانه ارادت خود را به سرور و سالار شهیدان و اهل€Œبیتش به خصوص حضرت اباالفضل(ع) و علی€Œاکبر (ع) به دور از هیاهو و منیت€Œها ابراز می€Œکنند و در غم مظلومیت آن€Œ بزرگواران به عزاداری می€Œپردازند.

از دیگر برنامه€Œهای جوانان بیت€Œالعباس (ع) برگزاری زیارت عاشورا در هر روز صبح بعد از نماز به همراه صبحانه برای مهمانان امام حسین (ع) است.